Valion dokumenttielokuva palkittiin arvostetussa Cannes Lions -kilpailussa

Valion dokumenttielokuva Ian Wright - Sisäisen voiman jäljillä (eng. The Lick-hiker´s guide to Inner Strength) palkittiin keskiviikkona 21.6. pronssisella leijonalla kansainvälisesti arvostetussa Cannes Lions -kilpailussa Ranskassa.

Palkittu dokumentti tekee näkyväksi bakteerien näkymättömän maailman. Siinä matkaohjelmistaan ja Lonely Planet -seikkailuistaan tunnettu britti Ian Wright testaa suolistonsa kestävyyttä kiertämällä Euroopan likaisimmissa paikoissa. Matkan aikana mitataan eri paikkojen bakteeritasoja, ja Ian Wright myös altistaa itsensä bakteereille nuolemalla likaisia paikkoja. Valio Gefilus® brändiin liittyvä dokumentti sai ensi-iltansa vuosi sitten kesällä.

Sisäisen voiman jäljillä -dokumenttielokuva palkittiin pronssileijonalla Cannes Lions -kilpailun viihdesarjassa, johon kuuluvien töiden tulisi muun muassa keskustella kuluttajien kanssa uudella tavalla.

– Olemme luonnollisesti ilahtuneita, että rohkea ja uudenlainen lähestymistapamme on huomattu alan arvostetuimmassa kilpailussa. Tämä kannustaa rohkeisiin ja raikkaisiin valintoihin myös jatkossa, brändijohtaja Hanna Hiekkamies Valiolta sanoo.

Dokumenttielokuvan Valiolle suunnitteli mainostoimisto Hasan & Partners, ja tuotannosta vastasivat Cocoa Mediaproductions ja Dagmar Helsinki. Palkinto on toistaiseksi ainoa suomalaisen toimiston voittama leijona tänä vuonna.

Cannes Lions on vuodesta 1953 asti järjestetty maailmanlaajuinen luovan alan kilpailu, johon ilmoitettiin vuonna 2017 noin 41 000 työtä 24 eri kategoriassa.

Lisätietoja: Brändijohtaja Hanna Hiekkamies, Valio Oy, puh. 050 384 0234, sähköposti hanna.hiekkamies@valio.fi, Twitterissä @HannaHiekkamies