JARMO JUUTINEN NIMITETTIIN VALION HALLITUKSEEN

Valion hallintoneuvosto vahvisti kokouksessaan 8.12.2009 hallituksen jäsenten lukumäärän ja valitsi hallituksen jäsenet toimikaudeksi 2010-2012. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa vuonna 2010 maanviljelijä Antti Rauhamaa Kärkölästä.

Hallituksen uudeksi jäseneksi nimitettiin maanviljelijä Jarmo Juutinen Vieremältä. Hallituksesta erovuorossa ollut maanviljelijä Esa Juntunen, Vieremä, ei ollut enää käytettävissä luottamustoimeensa. Hallitukseen valittu Jarmo Juutinen on edustanut Alueosuuskunta Promilkia Valion hallintoneuvostossa vuodesta 2007 lähtien. Hän on Alueosuuskunta Promilkin hallituksen puheenjohtaja. Vuoden 2010 alusta hän toimii uuden Osuuskunta ItäMaidon hallituksen jäsenenä. Valion hallituksessa on neljä maidontuottajajäsentä. Valio-konsernin hallitus vuonna 2010: Maanviljelijä Antti Rauhamaa, Kärkölä Maanviljelijä Jarmo Juutinen, Vieremä Maanviljelijä Sauli Lähteenmäki, Rusko Maanviljelijä Tauno Uitto, Tyrnävä Valio Oy Konserniviestintä Pia Kontunen viestintäjohtaja 010 381 2038

Yrityksestä

Valio Oy on suomalaisten maitotilayrittäjien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1 718 miljoonaa euroa ja henkilöstöä on noin 4 000. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja ja ravitsemuksen sekä maun kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Suomen markkinoilla Valion logo on takuu suomalaisesta maidosta valmistetusta maitotuotteesta. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja.