Riitta Korpelasta terveyden ja hyvinvointialan huippuosaamisen keskittymän puheenjohtaja

Valion tutkimusjohtaja, professori Riitta Korpela on valittu terveyden ja hyvinvointialan strategisen huippuosaamisen keskittymän (SHOK) toimintaa ohjaavan osakeyhtiön hallituksen puheenjohtajaksi.

Yhtiön ovat perustaneet toukokuussa 29 suomalaisen terveys- ja hyvinvointialan toimijaa – 16 yritystä ja 13 yhteisöä. Yhtiön työnimi on T&H SHOK Oy. Varsinainen nimi varmistuu rekisteröinnin yhteydessä. - Keskittymän tavoitteena on edistää yksilön terveyttä ja hyvinvointia ja kasvattaa alan suomalaista liiketoimintaa. Käytännön työ keskittyy kehittämään tuotteita, palveluja ja toimintatapoja kansantaloudellisesti tärkeiden sairauksien ehkäisemiseksi ja hoitamiseksi sekä yksilön laaja-alaisen toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja parantamiseksi, linjaa professori Korpela. Ensimmäiset ohjelmat käynnistyvät vuoden 2010 alussa. Ne ovat Aivojen terveys ja toimintakyky, Yksilön terveyden ja hyvinvoinnin älykäs seuranta sekä Ylipaino ja sen terveyshaasteet. Lisätiedot: Professori Riitta Korpela, hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 384 0197. Lisää kuva Valion kuvapankista http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valioyritys/Ajankohtaista/Press_Room

Yrityksestä

Valio Oy on suomalaisten maitotilayrittäjien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1 718 miljoonaa euroa ja henkilöstöä on noin 4 000. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja ja ravitsemuksen sekä maun kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Suomen markkinoilla Valion logo on takuu suomalaisesta maidosta valmistetusta maitotuotteesta. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja.