Uudet Valio PROfeel® proteiinivälipalat puhuttelevat koko kansaa

Tuoreesta suomalaisesta maidosta valmistetut Valio PROfeel® tuotteet sopivat välipalaksi, ennen tai jälkeen kuntoilun sekä tueksi painonhallintaan.
Riittävä proteiinin saanti on tärkeää kaikenikäisille. Maustetuissa Valio PROfeel® jogurteissa, rahkoissa ja juomissa on reilusti proteiinia ja vain vähän lisättyä sokeria.

Maustetut Valio PROfeel® tuotteet ovat uudenlainen vaihtoehto perinteisille proteiinipitoisille maitotuotteille. Usean tutkimuksen* mukaan 70 prosenttia suomalaisista kiinnittää huomiota proteiineihin ja haluaa lisätä niitä ruokavaliossaan. Myös Valio Plus™ rasvattoman maidon, Valio pehmeän rahkan ja Valio raejuuston myyntimenestykset kertovat, että proteiini kiinnostaa kuluttajia erittäin paljon.

Tuotteet on kehitetty tiiviissä yhteistyössä kuluttajien kanssa

Kuluttajat toivovat runsasproteiinisia ja vähärasvaisia välipalatuotteita, jotka olisi maustettu luonnollisesti pienellä määrällä sokeria. Proteiinin ansiosta tuotteet ovat rakenteeltaan paksuja ja täyteläisen makuisia.

Valikoimassa on Valio PROfeel® proteiinijogurtti, Valio PROfeel® proteiinirahka ja Valio PROfeel® proteiinijuoma. Jogurtin makuvaihtoehtoina ovat mansikka-mustikka, vadelma ja maustamaton, proteiinirahkoja on saatavilla mansikan ja vaniljan makuisina ja proteiinijuomista voi valita suosikkinsa kaakaon, maitokahvin ja mansikan mauista. Valio PROfeel® tuotteet valmistetaan tuoreesta suomalaisesta GMO-vapaasta maidosta. Proteiinijogurtit valmistetaan Riihimäellä, proteiinirahkat Seinäjoella ja maitopohjaiset proteiinijuomat Turengissa.

Valio PROfeel® tuotteista helposti hyvälaatuista proteiinia

Normaalisti proteiinia tarvitaan 1 gramma painokiloa kohden. Aktiivinen elämäntapa, painonhallintatavoite tai esimerkiksi korkea ikä lisäävät kuitenkin proteiinin tarvetta. Esimerkiksi Valio PROfeel® proteiinijogurtti sisältää 100 prosenttia enemmän proteiinia kuin vastaava tavallinen jogurtti.

-         Valio PROfeel® proteiinirahkapikarissa on proteiinia lähes 20 grammaa ja proteiinijogurtissa yli 10 grammaa, kertoo brändipäällikkö Vesa Vainio Valiosta.

Valio PROfeel® rahkoille on myönnetty Suomen Sydänliiton hallinnoima Sydänmerkki.

-         Valio PROfeel® proteiinijuoman 2,5 desilitran annospakkauksessa on 20 grammaa proteiinia, josta puolet on tuoreen maidon heraproteiinia, kertoo brändipäällikkö Paula Viikari Valiosta.

Maidon heraproteiinilla on todettu olevan monia hyvinvointia edistäviä vaikutuksia.

-         Maidon heraproteiini tuo tutkitusti kylläisen olon, tehostaa lihasten rakentumista ja auttaa niiden palautumista urheilusuorituksen jälkeen, sekä edistää painonhallintaa. Heraproteiini imeytyy muita proteiineja nopeammin ja sen aminohappokoostumus on lihaksille ihanteellinen, kertoo uusiutumisjohtaja, FT Taru Pilvi Valiosta. Taru Pilvi on väitellyt Helsingin yliopistossa heraproteiinin ja kalsiumin vaikutuksesta painonhallintaan.

*Taloustutkimus Oy, Valion proteiinitutkimus 2010 N=1020, Health Focus Nordic 2010, N=500, Foodwest, Kuluttajatutkimus vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta, N=500.

Lisätietoja: Uusiutumisjohtaja Taru Pilvi, Valio Oy, puh. 010 381 2438, brändipäällikkö Vesa Vainio, Valio Oy, puh. 010 381 3021 ja brändipäällikkö Paula Viikari, Valio Oy, puh. 010 381 2962

Kuvia Valio PROfeel® tuotteista: http://aineistopankki.valio.fi/?cart=967-cmkbcmekkk&l=FI

Valio Oy Konserniviestintä Taina Lampela-Helin Tiedottaja Puh. 010 381 2341, gsm 050 384 0184 taina.lampela-helin@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,9 miljardia euroa ja henkilöstöä on noin 4 500. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja ja ravitsemuksen sekä maun kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Suomen markkinoilla Valion logo on takuu suomalaisesta maidosta valmistetusta maitotuotteesta. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi.

Avainsanat: