Valion yritysilme uudistuu

Valion yritysilme uudistuu maaliskuun alussa nykyistä enemmän makua, iloa ja hyvää oloa viestiväksi. Kuluttajille yritysilmeen uudistus näkyy lähinnä uudennäköisenä liikemerkkinä: Nykyinen sinettimerkki muuttuu vivahteikkaan siniseksi lehdeksi, jolle raikas valkoinen maito piirtää sanan Valio. Uusi liikemerkki näkyy ensimmäisenä Valio maitojen tölkeissä. Muihin pakkauksiin se tulee vaiheittain.

Uusi ilme viestii Valio brändin lupausta: Valio on täysipainoisen elämän edistäjä luomalla hyvää oloa, iloa ja makunautintoja. Sininen ja valkoinen väri sekä lehden muoto viittaavat suomalaisuuteen, puhtaaseen luontoon ja Valion juuriin suomalaisella maaseudulla. Liikemerkin nykyistä pehmeämpi olemus ja tekstityyppi viestivät hyvää oloa ja nautinnollisuutta. Muotokielestä on löydettävissä yhtymäkohtia myös Valion vanhaan separaattorin kannen muotoiseen liikemerkkiin.

Maitoallekirjoitus lupaa, että Valio tarjoaa laajasta tuotteistosta vaihtoehdon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin – terveellisestä ja maukkaasta arkiruoasta hyvinvointia edistäviin ja ruoanlaittoa helpottaviin ratkaisuihin.

Liikemerkki elää ajassa

Yli satavuotiaan Valion liikemerkki on uudistunut vuosikymmenten varrella useita kertoja kuvaamaan yrityksen olemusta. Edellisen kerran Valio uudisti yritysilmeensä 1990-luvun alussa.

2000-luvulla Valio on yhä suomalaisten maidontuottajien omistama, mutta samalla kansainvälinen, innovatiivinen ja tuotteidensa mausta tinkimätön. Sen lisäksi Valio vastaa tuotteidensa jäljitettävyydestä ja laadusta, mistä aiempi sinettimerkki kertoi.

Uusi liikemerkki otetaan käyttöön kaikissa Valion tuotepakkauksissa vaiheittain kustannustehokkaasti sekä Suomessa että vientimarkkinoilla. Se näkyy myös muun muassa Valion tuotantolaitoksissa, mainonnassa ja internetsivuilla. Jakeluautoissa uusi ilme otetaan käyttöön sitä mukaa kuin kalustoa uusitaan.

Lisätietoja: Valio Oy, Konserniviestintä Aino Murtomaa-Niskala, puh. 010 381 2045.

Lisätietoja Valion liikemerkeistä kautta aikojen: www.valio.fi / Valio yrityksenä / Yritystieto / Historiaa / Valion nimi ja liikemerkki.

Avainsanat:

Yrityksestä

Valio Oy on suomalaisten maitotilayrittäjien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1 718 miljoonaa euroa ja henkilöstöä on noin 4 000. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja ja ravitsemuksen sekä maun kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Suomen markkinoilla Valion logo on takuu suomalaisesta maidosta valmistetusta maitotuotteesta. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja.