Vallilan Sirkus-syysmallisto 2010 edustaa elämän ja taiteen luovaa sirkusta ripauksella romantiikkaa ja muistoja

Report this content

Syysmalliston kuosit ovat suunnitelleet Vallilan omat tekstiilitaiteilijat Tanja Orsjoki ja Matleena Issakainen sekä vierailevat taiteilijat Caj Bremer, Zoltan Popovits sekä Markku Piri.  Syysmalliston hallitsevat värit ovat turkoosi, violetti ja sininen.

Vallilan syysmallisto 2010 on nimetty ajan hengen mukaisesti Sirkukseksi. Sirkus ilmentää nykyaikaa näyttävyydellään, glamourillaan, taiteellisuudellaan sekä osaamisellaan. Sirkus on osa elämäämme, ja etenkin aikuisten työelämä saattaa olla yhtä pyörivää karusellia.

Syysmallisto on saanut nimensä kokoelmaan kuuluvasta näyttävästä ja värikkäästä Sirkus-kuosista, jonka on luonut nuori suunnittelija Matleena Issakainen. Kangas henkii entisajan sirkusglamouria modernilla twistillä. Siinä Matleena on ammentanut arjen karnevalisoitumista ilmentävät, ennen sirkuksen ihmeelliseen maailmaan kuuluneet, elementit, kuten akrobaatit, paljetit, tatuoinnit, hevoset ja tiikerit.

Elämän sirkuksen vastapainona on slow eli hitaus, nauti hetkestä. Valokuvaaja Caj Bremerin neljä herkkää ja kaunista valokuvaa hetken muistona – Mustio, Sipoo, Suvi ja Ikkunassa – on ikuistettu Vallilan kankaille ja nyt siis mahdollista saada kotiinkin ihailtaviksi.

Kuvanveistäjä Zoltan Popovits on suunnitellut syksyn kokoelmaan veistoksellisen Seireeni-kuosin ja sen lisäksi hän on suunnitellut kasvisaiheisia kankaita. Popovitsin suunnittelemat kankaat ovat sekä painettuja että happosyövytettyjä. Herkkää ja romanttista kauttaan elävä taiteilija Markku Piri on luonut syksyn mallistoon satumaisia, yllätyksellisiä kuoseja.

Vallila Interiorin pääsuunnittelija Tanja Orsjoki yhdistää kankaissaan jälleen kauniita asioita keskenään. Malliston rakkautta ja romantiikkaa ilmentävät kuosit Saanko luvan ja Mon Amour ovat Tanjaa parhaimmillaan. Myös Tanja on suunnitellut mallistoon satumaisia kukkia, kuten Hymykuoppa- ja Samettisilmä-kuosit.

Vallila Interior on vuonna 1935 perustettu perheyritys, jonka sisustustekstiileistä koostuvaa vähittäismyyntimallistoa on saatavana ympäri Suomen. Tukkumyynnin ohella yrityksellä on vahva asema myös julkisten tilojen sisustamisessa sekä kotimaassa että ulkomailla. Vallila Interiorin edustukseen kuuluvat tunnetut kansainväliset mallistot; yritys edustaa esimerkiksi Designer’s Guildia Suomessa ja Venäjällä. Vallila Interiorin liikevaihto on 38 miljoonaa euroa, ja se työllistää 125 henkilöä.

Lisätietoja: Katri Korpela / Oy Vallila Interior Ab / 020 776 7711 / katri.korpela@vallilainterior.fi / www.vallilainterior.fi