Vallilan uusi mallisto on Koukussa Suomen kesään

Report this content

Kevätmalliston 2011 ovat suunnitelleet Tanja Orsjoen ja Matleena Issakaisen lisäksi vierailevat taiteilijat Caj Bremer, Zoltan Popovits sekä Markku Piri. Lisäksi uutena vierailevana taiteilijana on Pro Finlandia 2007 -mitalilla palkittu graafikko Erik Bruun. Uusi mallisto kuvaa Suomen luontoa ja on värimaailmaltaan herkkä, voimakas, raikas sekä leikkisä.

Vallilan kevätmallisto 2011 on jälleen yllätyksiä täynnä taidokkailla ja pelkistetyillä kuoseillaan. Värimaailma on voimakas ja kontrastinen. Aiheissa painottuvat Suomen luonto ja meri. Mallisto on laaja sekä kuoseiltaan että materiaaleiltaan.

Näemme nyt ensi kertaa kansallisen ikonin ja graafikko Erik Bruunin tuotantoa kankailla. Erik Bruun on tunnettu muun muassa markka-aikaisten setelien taustapuolen grafiikasta. Hän kuvaa töissään suomalaista luontoa. Tyylilleen uskollisena hänen kangasaiheensa ovat saaneet inspiraationsa luonnosta sekä merestä, ja ne kuvaavat suomalaisia vahvoja tuntoja parhaimmillaan.

Meriaihe jatkuu myös Caj Bremerin valokuvakuoseissa. Mallistossa nähdään muun muassa painettuna kankaana Caj Bremerin 50 vuotta sitten ottama kuva NJK:n regatasta; NJK viettää tänä vuonna 150-vuotisjuhlavuottaan.

Veistos- ja korutaiteilija Zoltan Popovits on luonut herkkää musiikkia kankaille. Suomen luonto näkyy kankaissa leikkisästi ja voimakkaasti musiikkiin yhdistettynä. Markku Pirin kauniit kukat ovat saaneet uusia värejä ja rinnalleen Juhannusruusun – mikä olisikaan kesäisempää. Vastakohtana Markku on tuonut kankaalle myös korurasian jalokivien kimalluksena.

Suositut kaupunkikuosit saavat jatkoa Vallila Interiorin omilta suunnittelijoilta, Tanja Orsjoelta ja Matleena Issakaiselta. Voimakkaat värit sekä luonto- ja kasviaiheet näkyvät tanjamaisena kädenjälkenä.

Vallila Interior on vuonna 1935 perustettu perheyritys, jonka sisustustekstiileistä koostuvaa vähittäismyyntimallistoa on saatavana ympäri Suomen. Tukkumyynnin ohella yrityksellä on vahva asema myös julkisten tilojen sisustamisessa sekä kotimaassa että ulkomailla. Vallila Interiorin edustukseen kuuluvat tunnetut kansainväliset mallistot; yritys edustaa esimerkiksi Designer’s Guildia Suomessa ja Venäjällä. Vallila Interiorin liikevaihto on 38 miljoonaa euroa, ja se työllistää 125 henkilöä.

Lisätietoja: Katri Korpela / Oy Vallila Interior Ab / 020 776 7711 / katri.korpela@vallilainterior.fi / www.vallilainterior.fi