Entistä äänettömämpää ilmanvaihtoa - Valloxilta uusi Silent-mallisto

Report this content

Vallox Oy tuo markkinoille uuden Vallox Silent -tuotelinjan. Vallox 95 Silent ja Vallox 75 Silent ovat VTT:n ääniteknisten mittausten mukaan samalla ilmanvaihtoteholla noin 6 desibeliä perinteisiä ratkaisuja hiljaisempia, eli ero korvan kuulemana on huomattava. Uudet laitteet soveltuvat erityisen hyvin kerrostalojen huoneistokohtaiseen ilmanvaihtoon, jossa ilmanvaihtokoneet asennetaan asuintiloihin.

Uudessa tuotelinjassa on ääniteknisesti korkeatasoiseen ratkaisuun päästy koneen vaipan äänieristystä parantamalla ja uudentyyppisellä puhallinrakenteella. Uutuuskoneita ei kiinnitetä suoraan seinään, vaan asennus tapahtuu aina kattoasennuslevyllä. Koneen ja levyn välissä on äänieristys, joka osaltaan estää äänen siirtymisen asuintiloihin. Asennuslevy nopeuttaa ja helpottaa koneen asennusta. Paremman äänieristyksen ansiosta koneet voidaan useimmissa tapauksissa jättää koteloimatta, mikä pienentää rakennuskustannuksia ja helpottaa koneiden huoltoa. Uusi kone sopii erinomaisesti myös ilmanvaihdon saneerauskohteisiin, sillä hyvän äänitekniikan ansiosta sen sijoitusmahdollisuudet asunnon sisätiloihin ovat monipuoliset. Molemmat laitteet täyttävät Rakentamismääräysten energiatehokkuusnormien vaatimukset, sillä niiden tarkasti laskettu vuosihyötysuhde ylittää 50 %. Vallox 95 Silent sopii 70–120 m2:n kerros- ja rivitaloasuntoihin ja omakotitaloihin. Vallox 75 Silent on tarkoitettu 40–80 m2:n asuntoihin. Laitteiden maksimi-ilmavirrat ovat 95 dm3/s ja 80 dm3/s. Laitteet suodattavat siitepölyn, itiöt, noen, hiekkapölyn ja muut tuulen kuljettamat hiukkaset. Huolto on vaivatonta ja sen voi suorittaa joko käyttäjä tai huoltoyhtiö. Laitteita ohjataan joko erillisestä ohjauskeskuksesta tai liesikuvun yhteydestä. Koneissa on vakiovarusteena lämmöntalteenoton ohitus. Lisätietoja: Vallox Oy markkinointipäällikkö Markku Mäenpää puh. (02) 7636 3228 gsm 0400 320 214