Suomalaisinnovaatioilla kysyntää Kiinan markkinoilla

Report this content

Kiinan Qingdaossa (Tsingtao) järjestetään 28.3.2017 ensimmäinen The Qingdao International Industry Innovation Summit -tapahtuma ja samalla järjestetään Amazon Innovation -keskuksen avajaiset. Paikalla on laaja joukko Kiinan keskus- ja paikallishallinnon edustajia, pääomasijoittajia, startup-yrittäjiä ympäri maailman, sekä liki sadan eri kiinalaismedian edustajaa.

Suomesta tilaisuuteen on kutsuttu kansainvälisesti lupaavia startup-yrityksiä, joiden osallistumis- ja matkakustannukset tapahtumaan Kaipule-organisaatio kattaa. Kaipule on kiinalaisyhtiöiden, investointipankkien sekä hallinnon tukema organisaatio, jonka tehtävänä on edistää kansainvälisten yritysten sidoksia Kiinan markkinoilla.

Atte Varsta on toiminut kansainvälisillä markkinoilla useamman yrityksen mukana. Hänen edustamiensa yritysten, Wake Dynamite ja Flexbright Oy, mielenkiintoiset innovaatiot edustavat suurta potentiaalia Kiinan markkinoilla”, Kaipule yhtiön edustaja Jiayan Zhong toteaa.

“Kiinan markkinat kasvavat kovaa vauhtia lähes kaikilla aloilla. 1,3 miljardin asukkaan Kiinan kansantalous on jo yksistään valtava, puhumattakaan Aasian markkinoista laajemmin. Olen erityisen otettu saamastamme kutsusta. Se on hieno osoitus meidän - ja laajemminkin suomalaisten - innovaatioiden kansainvälisestä potentiaalista”, toteaa Atte Varsta.

Wake Dynamite Oy kehittää reaaliaikaisen ja dynaamisen TV-/digitaalimainonnan palvelua. Yhtiön kehittämä palvelu voitti syksyllä 2016 Viestinnän Keskusliiton Innovaatiokilpailu “Think Inkin” pääpalkinnon. Palvelu on ainutlaatuinen maailmassa mahdollistaen televisiomainonnan sisällön muokkaamisen reaaliaikaisesti ainoastaan sekuntien viiveellä.

Atte Varsta, CEO, Wake Dynamite Oy

Puh. 040 668 6002, atte@wakedynamite.com

www.wakedynamite.com

Flexbright Oy on suomalaisen teknologian tutkimuskeskus VTT:n painettavaan elektroniikkaan perustuva led-kalvoinnovaatio. Led-kalvo on massatuotantoon sopiva ja helposti räätälöitävä mahdollistaen suurten pinta-alojen valaisun ja näyttöteknologian tuomisen mm. ajoneuvoihin, kasvihuoneisiin, kauppakeskuksiin, kuluttajatuotteisiin ja arkkitehtuurivalaistukseen.

Atte Varsta, CCO, Flexbright Oy

Puh. 050 531 9536, atte.varsta@flexbright.fi

www.flexbright.fi

Kaipule Co toimii Kiinassa, Israelissa, Suomessa ja Intiassa. Yhtiön tehtävänä on tukea uusien innovaatioiden rantautumista Kiinan markkinoille ja saattaa yhtiöt, Kiinan paikallinen hallinto ja rahoittajat yhteen.

www.kaipule.co

Avainsanat: