Acliman uutuuspaita seikkailija Lars Monsenin suunnittelema

Norjalainen alusasuvalmistaja Aclima on kehittänyt yhdessä norjalais-saamelaisen seikkailijan Lars Monsenin kanssa Anárjohka‑tuotesarjan. Monsen on tunnettu tv-ohjelmista ja kirjoista, joita hän on tehnyt lukuisista seikkailuistaan ympäri maailman. Ainutlaatuisista merinovillavaatteista koostuvan malliston keskiössä on Anárjohka Warm Wool ‑aluspaita, jonka yksityiskohtien suunnittelussa on hyödynnetty Monsenin huomattavaa kokemusta.

Lars Monsenin vaatemallistossa näkyvät seikkailijan saamelaiset juuret sekä vuosikymmenien kokemus retkeilystä ja vaelluksesta. Malliston nimi, Anárjohka, on saamea ja tarkoittaa Inarijokea. Monsenin ideoima väritys kunnioittaa saamelaisia perinteitä, ja vaatteiden yksityiskohdissa on huomioitu talvella ulkoilun haasteet. Monsen on kehittänyt vaatteet yhdessä parhaiden valmistajien kanssa, ja tuloksena on korkealaatuinen, käytännöllinen ja yhteensopiva alusvaatekokonaisuus.

Anárjohka-malliston kärkituotteena on erittäin lämmin Warm Wool -aluspaita poolokauluksella ja vetoketjulla. Warm Wool on pehmeää, joustavaa ja erittäin lämmintä merinovillaa, joka sopii pakkasella ulkoiluun.

Paidan yksityiskohdat ovat Monsenin ideoimia. Rintakehän vasemmalla puolella on tasku tavaroille ja koukku esimerkiksi kompassille. Rintatasku on tarkoituksella sijoitettu toiselle puolelle kuin Crew Neck ‑paidassa, jotta paitoja voi erityisen kylmällä ilmalla käyttää päällekkäin.

Poolokauluksessa on poikkeuksellisen pitkä, vatsaan asti ulottuva vetoketju, jonka ansiosta pääsee nopeasti viilentymään. Vetoketjun takana on suojus, jotta se ei tunnu kylmältä ihoa vasten.

Hihoihin on ommeltu lisäosat, jotka lämmittävät ranteita ja käsiä. Hihat pysyvät paikoillaan peukaloreikien ansiosta. Niskassa on ripustuslenkki, josta paidan saa kätevästi kuivumaan tai tuulettumaan.

Norjan, Alaskan ja Kanadan halki vaeltanut ja yli 4000 yötä makuupusseissa nukkunut Monsen tietää, mitä ulkoiluvarusteilta vaaditaan. Anárjohka‑vaatteet sopivat kaikille ulkoilijoille, jotka haluavat nauttia seikkailijakonkarin kokemuksen tuomasta tuloksesta.

Lisätietoa Lars Monsenista: http://www.aclima.no/lars-monsen-about

Myynti : Partioaitta.