Lasten uudet Macchu-valjaat kasvavat pikku kiipeilijän mukana

Petzl esittelee uudet Macchu-valjaat, jotka turvaavat nuoren kiipelyharrastajan matkan ensikiipeilystä neljäsluokkalaiseksi asti. Lantiovyöhön ja jalkalenkkeihin on jätetty reilusti säätövaraa, joten valjaita saa kasvatettua sitä mukaa kun lapsi kasvaa. Macchu-valjaat sopivat 4–9‑vuotiaille lapsille seinä- ja kalliokiipeilyyn.

Macchu‑valjaiden käyttömukavuus ja turvallisuus yltävät samalle tasolle kuin aikuisten valjaissa. Aikuisten kiipeilyvaljaista tuttu ENDOFRAME-rakenne jakaa painon tasaisesti. Valjaat tuntuvat mukavan pehmeiltä saumattomien ja hankaamattomien pehmusteiden ansiosta. Lantiovyö levenee sivuilta, mikä lisää entisestään käyttömukavuutta.

Macchu-valjaat mukautuvat niin vaatteiden kuin lapsen taitotason ja koon mukaan. Harrastuksen ensimetreillä valjaisiin voi kiinnittää lisävarusteena saatavat Body‑rintavaljaat, jotka voidaan taitojen kehittyessä jättää pois. Vyössä ja jalkalenkeissä on pikasäädöt, joilla valjaat saa nopeasti istumaan vaatteiden mukaan. Säätövarat on jätetty niin suuriksi (lantiovyö 54–64 cm, jalkalenkit 34–44 cm), että lapsi voi käyttää samoja valjaita noin neljävuotiaasta yhdeksänvuotiaaksi.

Macchu-valjaat ovat pitkäaikainen sijoitus lapsen liikuntaharrastukseen. Valjaita voi enimmillään käyttää 10 vuotta, ja niiden materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 3 vuotta. Värivaihtoehtoina ovat pirteän oranssi ja vadelmanpunainen.

Maahantuojan uutishuone ja tuotekuvat : http://news.cision.com/fi/vandernet

Suositushinta : 60 €

Myynti: Petzl-jälleenmyyjät