Petzl Myo valaisee syksyisen lenkkipolun

Syksy saapuu jälleen ja päivät pimenevät. Ei kuitenkaan tarvitse vaipua synkkyyteen, sillä Petzl tarjoaa valohoitoa uuden Myo-otsavalaisimen muodossa. Myo on kevyt, helppokäyttöinen ja erittäin suorituskykyinen otsavalaisin, joka pitää pimeyden loitolla pitkilläkin lenkeillä. Valaisin kuuluu aktiiviseen liikkumiseen suunniteltuun Petzl ACTIVE ‑otsavalaisinsarjaan ja sopii monipuolisten valaisuvaihtoehtojen ansiosta kaikenlaiseen urheiluun nopeasta iltajuoksusta pitkiin vaelluksiin.

Myossa on neljä eri valaisutilaa, joiden välillä vaihdellaan helposti nappia painamalla. Optimum- ja Economic-tilat valaisevat 110 ja 55 lumenin voimakkuuksilla 70 ja 50 metrin päähän. Ne ovat CONSTANT LIGHTING ‑vakiovoimakkuustiloja, eli ne takaavat ilmoitetut paloajat, 47 ja 57 tuntia. Maximum-tila valaisee 280 lumenin voimakkuudella 105 metrin päähän ja himmenee vähitellen paristojen tyhjentyessä. Boost-tilan saa päälle Boost-nappia painamalla, jolloin enimmäiskirkkaus (370 lumenia) palaa yhden minuutin ajan.

Myo mukautuu käyttäjän tarpeisiin. Mikäli ei halua käyttää tehdasasetuksia, valaisutilat voi ohjelmoida itse juuri omaan toimintaan sopiviksi. Valaisimeen voi myös ohjelmoida kolme vilkkuvaloa: nopean, hitaan ja S.O.S.‑hätävilkun. Lisäksi valokeilan muodon saa hetkessä vaihdettua leveästä lähivalokeilasta kapeaan kohdevaloon kääntämällä optisesti korkealuokkaista laajakulmalinssiä.

Valon yhtäkkisestä sammumisesta ei ole pelkoa, sillä paloajan loppuessa valaisin siirtyy varavirtatilaan, jossa se valaisee 3 lumenin valovirralla jopa 50 tuntia. Lisäksi valaisimessa on näyttö, josta voi tarkistaa paristojen varaustilan.

Myo sopii pitkille lenkeille, sillä se on kevyt ja miellyttävän tuntuinen päässä. Paristojen kanssa Myo painaa vain 175 grammaa. Paristokotelo on sijoitettu otsapannan takaosaan, joten paino jakaantuu tasaisesti pään ympärille. Lisäksi otsapanta on joustava ja sen voi säätää juuri sopivalle kireydelle.

Myo toimii tavallisilla AA-paristoilla, ja se onkin Petzlin valovoimaisin paristokäyttöinen otsavalaisin. Valaisin toimii myös ladattavilla AA-akuilla tai litiumparistoilla, joilla suorituskyvyn voi maksimoida kylmissä olosuhteissa. Myon materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 3 vuotta.

Valaisutila Kirkkaus Valon kantama Paloaika
Maximum 280 lm 105 m 45 h
Optimum 110 lm 70 m 47 h
Economic 55 lm 50 m 57 h
Boost 370 lm 120 m 60 s

Tuotenumero: E87AHB C

Sähkönumero: 8766056

Jälleenmyynti: Hyvin varustetut urheilu-, retkeily- ja vapaa-ajan myymälät sekä tavaratalot.

Vandernet Oy, myyntijohtaja Pasi Blåfield
pasi.blafield@vandernet.com 020 741 8333