Petzlin uusi Jag System on valmis pelastustaljapakkaus ammattilaiselle

Korkealla työskentelyyn suunniteltujen varusteiden edelläkävijä Petzl esittelee uuden Jag System ‑järjestelmän. Jag System on valmis, kompakti pelastustaljapakkaus köysityöskentelijöille. Pakkaus on tiivis, monikäyttöinen ja aina käyttövalmis, ja sen avulla esimerkiksi köyden varassa roikkuvan työkaverin saa pelastettua nopeasti ja helposti.

Jag Systemillä voi nostaa henkilön, tehdä vapautettavan ankkuripisteen ja kiristää järjestelmän. Jag Systemillä voi pelastaa roikkuvan henkilön joko ylhäältä tapahtuvana pelastamisena tai saatettuna pelastamisena, jossa pelastaja laskeutuu pelastettavan luokse. Järjestelmä on aina käyttövalmiina eikä sotkeennu sen ympärillä olevan, notkean suojasukan ansiosta.

Taljaustehokkuus on erinomainen. Mekaaninen 4:1-etu mahdollistaa käyttäjää kohti olevan rasituksen jaettavan neljällä, ja suojattu kuulalaakerointi edistää tehokkuutta. Mekaaninen tehokkuus takaa hyvän ja pitävän otteen siitä huolimatta, että köysi on ohut.

Jag System on myös erittäin kompakti. Pakkaukseen kuuluu kaksi lukkosulkurengasta ja suojasukan sisällä olevat Jag‑taljapyörä, lukkiutuva Jag Traxion ‑taljapyörä ja halkaisijaltaan 8 mm köysi. Kompaktin koon ansiosta köysityöskentelijä voi kuljettaa Jag Systemiä vaikka aina valjaiden varustelenkissä mukana. Kompaktius mahdollistaa käytön myös silloin, kun etäisyys ankkuriin on lyhyt, esimerkiksi ahtaissa tiloissa, kolmijalan kanssa tai säiliön päällä.

Jag System voidaan varustaa Petzl I'D -laskeutumislaitteella ja sopivan mittaisella köydellä, jolloin kokonaisuudella onnistuu helposti pelastettavan lyhyt nostaminen, jonka jälkeen hänet irrotetaan aiemmasta järjestelmästä ja lasketaan hallitusti alas.

Suositushinta: 269 €. Sähkönumero: 6313938. Tuotenumero: P44.

Jälleenmyynti:  Henkilösuojaimia myyvät erikoisliikkeet, LVIS-tukkukaupat ja Etra.

Vandernet Oy, myyntijohtaja Pasi Blåfield

pasi.blafield@vandernet.com 020 741 8333