Pieni ja kätevä Eldris korvaa taittopuukon

Ruotsalainen Morakniv esittelee erittäin kevyen Eldris‑puukon, joka on suunniteltu kulkemaan mukana kaikkialle. Tukeva yleispuukko sopii esimerkiksi kiipeilyyn, telttailuun, piknikille ja nikkarointiin. Eldris on yhtä pieni ja kätevä kuin taittopuukko, mutta siitä saa tukevamman otteen.

Eldris on monikäyttötuote kaikille. Ideana on pitää sitä aina mukana ja käyttää tarvittaessa arjen askareista erähaasteisiin. Vain 80 gramman painoinen ja 14,3 senttimetriä pitkä puukko mahtuu hyvin taskuun, reppuun tai vaikka käsilaukkuun. Tupessa on lukitus, joka pitää puukon paikoillaan.

Vaikka puukko on pieni, vuoleminen onnistuu hyvin. Polymeerikahva lämpömuovatuilla TPE‑kyljillä takaa erinomaisen otteen. Vain 59 mm pituinen terä on ruostumatonta 12C27-erikoisterästä, joka on valmistettu Moraknivin salaisella lämpökäsittelyllä. Terä on erittäin terävä ja pysyy sellaisena todella pitkään.

Erikoisominaisuutena on puukon hiottu hamarapuoli, jolla voi tulustikun kanssa sytyttää tulen. Eldris Neck Knife -mallin pakkaukseen sisältyy tulustikku, jonka kanssa puukolla saa nopeasti nuotion tai retkikeittimen sytytettyä. Neck‑mallin mukana tulee myös tarvikenaru, jolla pikkupuukon voi ripustaa esimerkiksi kaulaan tai reppuun, sekä nahkaisella neppariläpällä varustettu varmistuslukituslenkki, jolla puukko pysyy tupessa kaikissa tilanteissa.

Eldris ja Eldris Neck Knife -puukkoja saa mustana, punaisena, keltaisena, vihreänä ja sinisenä. Morakniv-puukkojen materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 10 vuotta.

Suositushinnat: Eldris 28,90 € ja Eldris Neck Knife 45,90 €.

Jälleenmyynti: Hyvin varustetut urheilu-, retkeily- ja vapaa-ajan myymälät, tavaratalot sekä liikelahjamyyjät.

www.vandernet.com/sport/tuote/12629