Reaktiivinen Nao + on vauhdikkaiden valaisin

Uusi Petzl Nao + on otsavalaisin vauhdikkaaseen liikuntaan pimeällä. Nao + on reaktiivinen, eli se mittaa ympäristön valoa ja säätää itse valokeilansa silmille sopivaksi. Valaisimen nopea reaktioaika tekee siitä loistavan valinnan pyöräilyyn, hiihtoon, polkujuoksuun ja kaikkeen urheiluun, jossa liikutaan vauhdilla. Suosittuun edeltäjäänsä verrattuna Nao + tarjoaa enemmän valoa, pehmeämmän ja joustavamman otsapannan, uuden turvallisen vilkkuvalon niskaan sekä Bluetooth Smart -yhteyden, jolla valaisinta voi säätää ja tarkkailla puhelimesta.

Reaktiivisuus
Reaktiivisuus yksinkertaistaa käyttöä ja säästää akkua. Valaisin mittaa ympäristön valon määrää ja säätää sen mukaan leveän lähivalon, yhdistetyn lähi- ja kaukovalon sekä pitkän kohdevalon välillä. Reaktiivisuuden ansiosta valaisin ei häikäise lähelle katsoessa eikä jää liian pimeäksi kauas katsoessa. Valoa on aina juuri oikea määrä, joten akkua säästyy ja paloaika pitenee. Reaktiivinen valaisin vapauttaa myös kädet: kun valoa ei itse tarvitse säätää, kädet jäävät vapaiksi liikkumaan tai pitämään esimerkiksi sauvoista tai pyörän ohjaustangosta kiinni.

Mukavuus ja turvallisuus
Nao + on kevyt, tasapainoinen ja joustavalla otsapannalla varustettu. Kevyen valaisimen paino on jaettu tasaisesti siten, että akku on sijoitettu taakse. Uutena turvallisuusominaisuutena on niskan punainen vilkkuvalo, joka näkyy jopa kilometrin päähän.

Puhelinyhteys
Bluetooth Smart ‑yhteyden kautta puhelimesta voi reaaliajassa säätää kirkkautta ja paloaikaa sekä tarkastaa, kuinka paljon akkua on jäljellä.

Luvut
Maksimivalovirta on 750 lumenia. Reaktiivisessa REACTIVE LIGHTING -tilassa paloaika on max‑asetuksella noin 6 h 30 min ja eco‑asetuksella noin 12 h. CONSTANT LIGHTING -vakiovoimakkuus on 530 lumenia 1 h 30 min ajan ja eco‑asetuksella 120 lumenia 8 h ajan. Paino: 185 g. Takuu: valaisin 3 v. ja akku 1 v.

Myynti : Hyvin varustetut urheilu-, retkeily- ja vapaa-ajan myymälät sekä tavaratalot.

Suositushinta: Nao + 199,90 €

www.vandernet.com/sport/tuote/E36AHR-2B