Ruotsalainen Morakniv lanseeraa taktisen Companion Tactical ‑puukon

Ruotsalainen, kaikkien tuntema veitsi- ja kirvesvalmistaja Morakniv esittelee taktisen Companion Tactical -puukon. Sotilaskäyttöön suunniteltu Companion Tactical on tukevaotteinen, monikäyttöinen ja äärimmäisen terävä puukko. Erikoisjoukkojen kanssa suunnitellun tupen saa kiinnitettyä lähes kaikkialle varusteisiin.

Kahva on tukeva ja ergonomisesti muotoiltu käteen sopivaksi. Kahvan kumipinnoituksen ansiosta ote pysyy erinomaisesti myös puukon ollessa märkä.

Terä on ruostumatonta terästä. Se on pinnoitettu korroosionestolla ja taktiseen käyttöön soveltuen tehty mustaksi. 2,5 mm levyinen terä on pakkauksesta otettaessa valmiiksi erittäin terävä. Terä on lisäksi upotettu pitkälle kahvaan injektointimenetelmällä, mikä tekee puukon rakenteesta poikkeuksellisen iskunkestävän.

Tuppi on suunniteltu yhdessä Sniegel Designin ja erikoisjoukkojen sotilaiden kanssa MOLLE‑järjestelmään sopivaksi (Modular Lightweight Load-carrying Equipment). Tupen saa siis helposti ja turvallisesti kiinnitettyä lähes kaikkialle sotilaan varusteisiin, esimerkiksi vyöhön, liiviin, repun kylkeen, asekotelon pidikkeeseen, käsivarteen tai jalkaan. MOLLE-yhteensopivuus tulee lujasta nailonista tehdystä PALS-kiinnitysjärjestelmästä (Pouch Attachment Ladder System).

Companion Tactical on suunniteltu esimerkiksi poliisin, rajavartiolaitoksen tai sotilaiden käyttöön, mutta aktiivinen eräilijäkin saa siitä luotettavan ja monikäyttöisen yleispuukon. Puukko on kompakti ja kevyt: terän pituus on 10,4 cm, kokonaispituus tupen kanssa on 22,4 cm ja kokonaispaino on 157 g. Materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 10 vuotta.

Suositushinta: 47,95 €. Tuotekoodi: 12351.

Jälleenmyynti: www.viranomainen.fi ja muut taktisia varusteita myyvät erikoisliikkeet sekä outdoorkaupat.

Morakniv on ruotsalaisen veitsi- ja kirvesvalmistaja Mora of Sweden Ab:n nykyaikainen tuotelinja, jossa yhdistyvät ympäristötietoisuus, perinteinen käsityö, uusin tuotantoteknologia, innovaatio, ainulaatuinen metallien kuumakäsittely ja laatu, jolle myönnetään 10 vuoden takuu. Laajasta valikoimasta löytyy ammattilaisten kanssa kehitetty ratkaisu kaikkien kohdeasiakkaiden tarpeisiin: sport, outdoor, military, tactical, partiolaiset, sienestäjät, kalastajat, metsästäjät, tee-itse käyttäjät, askartelijat jne. Yli 100 vuoden historia saa jatkuvasti jatkoa uutuuksista ja uudenlaisista muotoiluideoista. Made in Sweden.