Suomen ensimmäinen kiipeilykilpailu korkealla työskentelyn ammattilaisille

Petzl järjestää Finnsec-messuilla kiipeilykilpailun, jossa ammatikseen korkeissa paikoissa työskentelevät pääsevät ottamaan mittaa toisistaan. Vauhdikkaassa kilpailussa ei kiipeillä pitkin seiniä kuten sporttikiipeily-kisoissa, vaan noustaan köysiä pitkin suoraan ylöspäin käyttäen korkeanpaikantyön varusteita. Petzl Rope Trip -tapahtumissa ympäri maailmaa suosiota saavuttanut kilpailu järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomessa.

Kisamuoto on nopeuskiipeily. Kiipeilijä nousee varusteiden avulla köyttä pitkin, käy heilauttamassa 10 metrin korkeudessa roikkuvaa kypärää ja laskeutuu tämän jälkeen alas. Neljä nopeinta etenee loppukilpailuvaiheeseen.

Kolme nopeinta köysikiipeilijää palkitaan Petzl‑tuotteilla. Voittaja saa noin 1900 euron arvoisen pääpalkinnon, johon kuuluu muun muassa valjaat, nousuvarmistin ja varustereppu.

Tervetuloa seuraamaan ainutlaatuista ja jännittävää Petzl‑köysikiipeilykilpailua keskiviikkona 18.11. Finnsec‑messuille Helsingin Messukeskukseen osastolle 6b89 . Kilpailu alkaa kello 12 ja huipentuu finaaliin noin kello 14:30.

Lisätietoja:

www.petzl.fi/kilpailu