VATTENFALL LASKEE SÄHKÖN MYYNTIHINTOJA JA TARJOAA VAIHTOTURVAA

mediatiedote 10.02.2004 heti julkaistavissa Vattenfall laskee sähkön myyntihintoja ja tarjoaa VaihtoTurvaa - Yksityisasiakkaat ovat Vattenfallille tärkeä asiakasryhmä ja haluamme varmistaa heille kilpailukykyisen sähkönhinnan, sanoo myyntijohtaja Ilkka Salonen Vattenfallista. Vattenfall Sähkönmyynti Oy laskee 1.4.2004 alkaen toistaiseksi voimassa olevien sähkösopimusten hintoja keskimäärin noin 10 prosenttia. Muutos koskee yli 200 000 asiakasta. Asiakkaille, joilla on määräaikainen sopimus Vattenfall tarjoaa mahdollisuuden vaihtaa sopimushinta edullisempaan kesken sopimuskauden. Sähkön markkinahinta on laskenut paremman vesitilanteen ja lauhemman talven johdosta, mikä mahdollistaa hinnan alentamisen asiakkaille. Hinnanalennuksen vaikutus muutamassa tyypillisessä esimerkkitapauksessa on seuraava: ·Kerrostaloasunto, 2000 kWh/v13 euroa/vuosi ·Omakotitalo ilman sähkölämmitystä 5000 kWh/v33 euroa/vuosi ·Sähkölämmitteinen omakotitalo 18 000 kWh/v87 euroa/vuosi ·Maatalous 35 000 kWh/v193 euroa/vuosi Vattenfall tiedottaa asiakaskohtaiset hinnat helmikuun loppuun mennessä kirjeitse niille asiakkailleen, joita alennus koskee. VaihtoTurva -tuote määräaikaisiin sähkösopimuksiin Ensimmäisenä energiayhtiönä Suomessa Vattenfall tarjoaa määräaikaisiin sopimuksiin nyt myös VaihtoTurvan. VaihtoTurva oikeuttaa asiakkaan kesken sopimuskauden tekemään uuden määräaikaisen sopimuksen voimassa olevin tarjoushinnoin. Vattenfallin määräaikaisten sopimusten tarjoushinnat ovat tämän vuoden aikana laskeneet reilusti yli 15 prosenttia. VaihtoTurva on tarkoitettu kaikille uusille määräaikaisen sopimuksen tekijöille, joiden pääsulakekoko on korkeintaan 3x63A ja sähkönkulutus alle 50 000 kWh/vuosi. Vattenfall tarjoaa 31.3. asti VaihtoTurvan myös vanhoille asiakkailleen. VaihtoTurvan kuukausimaksu on 1,5 - 3,5 euroa/kk koko sopimuskaudelta sähkön kulutuksesta riippuen, ja vaihto- oikeuden voi käyttää kerran sopimuskauden aikana. - VaihtoTurva soveltuu erityisesti sähkölämmittäjille tai muuten sähköä paljon käyttäville. Jos asiakas on tehnyt kanssamme sopimuksen esimerkiksi viime syksynä ja nyt maaliskuussa tarjoushintamme ovat edullisemmat, asiakas voi vaihtaa uuteen sopimukseen. Määräaikainen sopimus estää hinnannousun ja VaihtoTurva antaa mahdollisuuden hyödyntää mahdollinen markkinahinnan lasku, Salonen kertoo. Lisätietoa: Myyntijohtaja Ilkka Salonen, puh. 020 586 7231, gsm 040 720 9901 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/10/20040210BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/10/20040210BIT00020/wkr0002.pdf