• Veho Oy Ab/

Esteetön Mercedes-Benz Citan on varusteltu Carsportin matalalattiakitillä helpottamaan Marja Korhosen jokapäiväistä liikkumista

.

Mercedes-Benz luovuttaa perjantaina 17.4. erikoisvarustellun Citan Kombi –henkilöauton saarijärveläisen Marja Korhosen käyttöön. Ylöjärveläisen Jonasson Oy:n erikoisvarustelema Carsport-taksiauto on neliraajahalvaantuneen Korhosen ja hänen avustajiensa käytössä vuoden 2015 loppuun asti. Auto näkyy vuoden aikana myös erilaisissa Vehon tilaisuuksissa ja markkinointitapahtumissa.

Ajatuksen autoyhteistyöstä ja tuesta Marja Korhosen liikkumiseen esitti tammikuussa Sanna Peltonen Nuorisokeskus Marttisesta, ja Veho Hyötyajoneuvot innostui asiasta. Yhdessä Marja Korhosen kanssa ajoneuvoksi valikoitiin Mercedes-Benz Citan, joka on oikean kokoinen ja monipuolisesti muunneltava kulkuneuvo esimerkiksi pyörätuolissa matkustavan henkilön tarpeisiin.

Citanin jokapäiväistä käyttöä helpottaa Carsportin autoon toteuttama erikoisvarustelu, johon kuuluvat esimerkiksi pyörätuolin vaatimat kiinnityspisteet ja vyöt sekä ajoluiskat. Matalalattiamallin tavaratilaa voidaan muunnella joustavasti erilaisten kuljetustarpeiden mukaisesti. Autoa ajavat Marja Korhosen avustajat.

Marja Korhonen sai neliraajahalvaukseen johtaneen aivorunkotukoksen vuonna 2004 (hoitovirheen seurauksena). Tukos johti niin sanottuun locked in –syndroomaan sekä liikunta- ja puhekyvyn menettämiseen. Tilastaan huolimatta Korhonen ei ole jäänyt oman kodin seinien sisään: hän käy jumppaamassa kolme kertaa viikossa, kerran kuntosalilla ja kaksi kertaa harjoittelemassa kävelysimulaattorissa ja seisomatelineessä. Lisäksi ohjelmassa on puhe- ja toimintaterapiaa sekä käyntiä ostoksilla, konserteissa sekä ulkomaanmatkoja. Marjalle tärkeintä toimintaa on kuitenkin kiertäminen eri puolella Suomea kouluissa puhumassa erilaisuuden kohtaamisesta ja koulukiusaamisesta. Huumorintajuisen, sinnikkään ja elämänuskoisen Korhosen tukena ovat avustajat, ”Marjan enkelit”. Korhonen on myös kirjoittanut kokemuksistaan vaikuttavan kirjan ”Häivähdyksiä – erityinen elämäni”.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta www.cisionwire.fi/veho-group

Lisätietoja:

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi

Jani Tolonen, Veho Hyötyajoneuvot, myyntijohtaja, puh. 010 569 3689/0400 937733, jani.tolonen@veho.fi