C-sarjan myynti kaksinkertaistui Mercedes-Benz löi tammikuussa vanhat myyntiennätykset

• Mercedes-Benzin myynti kasvoi tammikuussa 12 prosenttia 82 300 autoon.
• C-sarjan sedan- ja farmarimallien menekki kaksinkertaistui.
• Myynti Länsi-Euroopassa lisääntyi lähes 19 prosenttia.

Mercedes-Benz, smart, AMG ja Maybach toimittivat asiakkaille tammikuun 2008 aikana ennätykselliset 90 400 autoa (tammikuu 2007: 77 700). Myynti lisääntyi 16 prosenttia. Mercedes-Benzin osuus oli 82 300 henkilöautoa – 12 prosenttia enemmän kuin tammikuussa 2007 myydyt
73 500 autoa.

Erityinen menestys oli uusi C-sarja, jonka sedan- ja farmarimalleja toimitettiin asiakkaille 26 800 kappaletta. Myynti kaksinkertaistui tammikuun 2007 13 400 autosta. Mercedes-Benzin A- ja B-sarjan autoja myytiin maailmanlaajuisesti yli 17 000 kappaletta (+ 3 %), ja tammikuu oli näissä segmenteissä Mercedes-Benzin paras mitattu yksittäinen kuukausi.

Mercedes-Benzin myynti nousi eniten Länsi-Euroopassa (18,8 %) sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella (17,4 %). Yhdysvalloissa tehtiin uusi yhden kuukauden myyntiennätys 18 300 asiakkaille toimitetulla autolla (+7,1 %). Länsi-Euroopan 27 900 autosta 15 500 myytiin Saksassa; muita vahvoja kasvumaita olivat Iso-Britannia ja Italia.

smart fortwon menekki nousi tammikuussa peräti 8100 autoon, joten mallin myynti kasvoi 134 prosenttia vuoden 2007 tammikuun 3400 autosta. smartin myynti käynnistyi tammikuussa myös Yhdysvalloissa.

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi
Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530 pauli.eskelinen@veho.fi

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.