Daimler AG kasvattaa oman pääoman osuutta Mitsubishi Fuso Kuorma- ja Linja-autoissa

Kyseinen investointi kohdistetaan liiketoiminnan kasvattamiseen ja tuotannon kehittämiseen. MFTBC teki viime vuosina liiketoimintansa uudelleenjärjestelyjä. Nyt sen on aika keskittyä kasvuun ja tehokkuuden parantamiseen Daimler Kuorma – autojen kiinteänä osana. Daimlerin sijoituksen seurauksena sen osuus MFTBC:ssä kasvaa 85 prosentista 89,29 prosenttiin. Mitsubishi Group jatkaa  10,71 % omistuksella vahvana yhtiökumppanina niin Japanin kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.

MFTBC (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation) kuuluu Daimler Kuorma –autot yksikköön Daimler AG:ssä. MFTBC sijaitsee Kawasakissa, Japanissa. MFTBC suunnittelee, rakentaa ja myy laajaa hyötyajoneuvojen mallistoa kuorma – autoista linja – autoihin. Niitä myydään yli 150 maassa eripuolilla maailmaa. Aasian markkinoilla se on  Daimler AG:n tärkeä tukialka kevyiden kuorma – autojen erikoisosaajana ja hybridikuorma – autojen kehityskeskuksena(Glogal Hybrid Center).

Veho Hyötyajoneuvot jatkaa Fuso Canter –malliston maahantuontia. Mitsubishi-henkilöautojen maahantuonti siirtyi Vehosta 31.12.2010 Delta Motor Groupille.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

www.media.daimler.com

Karin Bäcklund, tiedotuspäällikkö,Veho Group Oy Ab, puh. 010-569 2202

Rami Ainiala , myyntijohtaja, Veho Group Oy Ab, kuorma-autot, puh. 0505897553

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.