E-sarja on nyt täydellinen

• Cabriolet täydentää Mercedes-Benz E-sarjan malliston
  • E-sarjan Coupén Euroopan ensiesittely
  • Mercedes-AMG konseptiauto antaa viitteitä tulevasta
  • Ensimmäisenä premium-valmistajana Mercedes-Benz laajentaa tarjontaa pickup-mallilla

Mercedes-Benzin osaston tärkein uutuus tämänvuotisessa Geneven autonäyttelyssä on maailman ensiesittelynsä saava Mercedes-Benz E Cabriolet. Suomessa E Cabriolet esitellään syksyllä.

Huhtikuussa Suomeen saapuvan E Coupén rinnalla tämä avokattoinen nelipaikkainen Cabriolet on tuorein E-sarjan perheenjäsen. E‑sarjan mallisto, joka on kokonaan uudistunut vuoden sisällä, käsittää kaksi 2-ovista mallia, maailman älykkäimmän premium-luokan sedanin, farmarimallin sekä uuteen segmenttiin sijoittuvan korotetulla maavaralla varustetun All-Terrain farmarin.

Uudessa aidosti nelipaikkaisessa E Cabrioletissa yhdistyy puhdaslinjainen, aistikas muotoilu korkean tason mukavuuteen pitkillä matkoilla ja huippuluokan teknologiaan.

Ensimmäistä kertaa Genevessä on myös mahdollista nähdä uusi, poikkeuksellinen muunnelma legendaarisesta maasturista G-maasturista Mercedes-Maybach G 650 Landaulet –versiona. Uusi Mercedes-Benz GLA sitä vastoin juhlii Euroopan ensiesiintymistään aiempaa laajemmalla moottorivalikoimalla.

Muut uutuudet tällä kaikkiaan 34 autoa käsittävällä Mercedes-Benzin osastolla ovat mm. Mercedes-Benz SL- ja SLC -mallien erikoisversiot. X-sarjan konseptiauto antaa viitteitä uudesta tulevasta keskikokoluokan pickup-mallista.

Mercedes-AMG viettää tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan, juhlinnan kohteena ei ole ainoastaan sen historia tai nykyisyys, vaan se halua myös raottaa salaisuuden verhoa esittelemällä vaihtoehtoisen ajamisen konseptin konseptiauton muodossa. Lisäksi neljä muuta AMG-mallia juhlii Genevessä ensiesiintymistään: maailman ensiesittelyn saa Mercedes-AGM E 63 S Estate, jonka rinnalla nähdään kolme erikoismallia: AMG GT C Roadster Edition 50, Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet Ocean Blue Edition ja Mercedes-AMG C 43 Coupé Night Edition .

smartista on esitteillä kaksi erikoisversiota, fortwo cabrio BRABUS edition #2 sekä forfour crosstown edition.

Show -osasto "EQ Lane" ja "Silver Flow" tunnelmineen

Osaston visuaalisena kohokohtana toimii "EQ Lane", joka lipuu koko osaston läpi mustana, kiiltävänä lavana valoineen ja teknologioineen. Uusi EQ-mallisto esittelee sähköisen liikkumisen vaihtoehtoja, täyssähköisestä Concept EQ:sta olemassa olevaan sähköiseen mallistoon latauspisteineen ja energiavarausyksikköineen.

Jännittävä "Silver Flow" tunnelma on jälleen aistittavissa Mercedes-Benzin osastolla. Dynaamisesti muotoiltu, lavan yläpuolella vapaasti kelluva suurikokoinen veistos muodostaa upean miljöön uusille Mercedes-malleille. Teknisesti veistoksellinen Silver Flow näyttää ikään kuin kelluvan painottomasti 3790 m2 suuruisen osaston yläpuolella yhdistäen keskellä sijaitsevan mediatilan monilukuisten uutuuksien esittelyalueeseen.

Daimlerin tulevaisuuden suunta sähköisen liikkumisen alalla on esillä täysin uudella tavalla: ensimmäistä kertaa autonäyttelyssä Mercedes-Benzin ottaessa käyttöön VR-sovelluksen eli virtuaalitodellisuussovelluksen. Sen avulla vierailijat voivat tutustua uuteen EQ-maailmaan samalla kun he uppoutuvat sähköisen ja verkostoituneen liikkumisen eri muodoista nauttimiseen.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Korkean resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530, pauli.eskelinen@veho.fi

Pekka Koski, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, lehdistöpäällikkö, GSM 0400-210 490, pekka.koski@veho.fi

Avainsanat: