FleetBoard Drivers´ League: Voittajat ovat tiedossa!

• Suomen paras kuljettaja ja joukkue FleetBoard Drivers´ League 2014 –kilpailussa julkistettu.

• Suomen kilpailun paras kuljettaja on Vesa Vaistomaa. Kuljetusyritysten joukkuekilpailun Suomessa voitti J. Lauren´n Oy.

• Seuraava kilpailu käynnistyy kesällä 2015.

FleetBoard -kilpailu

FleetBoard Drivers´League -kilpailujakso on päättynyt ja voittajat on julkistettu. Vesa Vaistomaa Tampereelta on sijoittunut ensimmäiselle sijalle Suomen kuljettajakilpailussa FleetBoard -ajotavan arvosanalla 9,58. Kuljetusyritysten välisen joukkuekilpailun Suomessa voitti J. Laure´n Oy Hämeenlinnasta FleetBoard -ajotavan arvosanalla 9,32.

Taloudellisella, polttoainetta säästävällä ja auton käyttöikää lisäävällä ajotavalla voittajat saavuttivat kilpailun parhaat arvosanat FleetBoard käyttöanalyysissä. Ajotehtävän ja reitin huomioivassa käyttöanalyysissä vaadittiin hyväksyttävään kilpailusuoritukseen vähintään 4000 kilometrin kuukausittainen ajosuorite. Ennakoiva ja tasainen ajo yhdessä jarrutustapahtumien kanssa olivat tärkeimmät ajotavan arviointiin vaikuttavat tekijät. Taloudellisesti tehokkain ajotapa siis johdatti kilpailun voittoon.

FleetBoard Drivers´League -kilpailussa oli muutakin tavoiteltavaa kuin kilpailun voitto: ajotehtäviensä aikana kuljettajat osoittivat taitonsa säästää jopa 15 prosenttia polttoaineen kulutuksessa. Pienempi polttoaineen kulutus johtaa väistämättä pienempiin CO2 - päästöihin ja näin ollen myös ympäristömme kuormitus vähenee.

Seuraava FleetBoard Drivers´ League käynnistyy alkukesällä. Kuljettajat Euroopasta, Brasiliasta ja Etelä-Afrikasta kilpailevat kansallisissa sarjoissaan.

Kaikkien osallistujien tulokset ovat nähtävissä osoitteessa:

www.driversleague.com

Tero Huovinen, myyntipäällikkö, Veho Hyötyajoneuvot, Oy Veho Group Ab, puh. 010 569 3670, tero.huovinen@veho.fi

Lisätietoja myös osoitteista:

www.media.daimler.com ja www.daimler.com

l

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta www.cisionwire.fi/veho-group

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/ .

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.