• Veho Oy Ab/

Innotrans-messut Berliinissä 20.-23.9.2016 – Veholta asiantuntija paikalla Mercedes-Benzin osastolla

Raide- ja liikenneteknologiaan keskittyvä kansainvälinen suurtapahtuma Innotrans järjestetään Berliinissä 20.-23.9.2016. Mercedes-Benz esittelee osastollaan yhdessä johtavien lisälaite- ja päälirakentajien kanssa kolme erilaista Unimog road-rail-yksikköä.

Suomessa Unimogin kasvaneen kiinnostuksen ja kysynnän johdosta messuilla on paikalla myös Vehon edustaja. Myyntipäällikkö Risto Eränen on suomalaisten toimittajien ja asiakkaiden käytettävissä koko messujen ajan. Mercedes-Benzin osaston O/234 löydät ulkoalueelta läheltä messukeskuksen eteläistä sisäänkäyntiä.

Mercedes-Benzin osastolla on näytillä seuraavat Unimog road-rail-yksiköt.

•  Vaihtotehtäviin valmistettu ja radio-ohjattu Unimog U423 Shunting-yksikkö, jossa on junajarrujärjestelmä 800 tonnin vaunukuormalle.
  •  Kauko-ohjattu Unimog U423 kiskopyöräjärjestelmällä. Yksikkö on tarkoitettu raitiotieliikenteen tiukoille kaarresäteille ja se on varustettu SRT-työtasonostolaitteella, jota voidaan käyttää esimerkiksi raitiotien ajolankojen tarkastuksiin.
  •  Radanrakennus- ja kunnossapitotehtäviin tarkoitettu Unimog U423, joka on varustettu Palfinger Railway PK 16502C -nosturilla, henkilökorilla ja sorakauhalla sekä 400 tonnin junajarrujärjestelmällä.

Lisäksi messuilla on yhteistyökumppaneiden osastoilla nähtävillä myös muita Unimog road-rail-esittelykoneita.

Mercedes-Benz Unimog road-rail on ympäristöystävällinen ja erittäin kustannustehokas ratkaisu eri työtehtäviin operoiden niin radalla kuin teilläkin

Ensimmäiset Unimog road-rail-työlaiteajoneuvot esiteltiin ja otettiin käyttöön jo vuonna 1966. Siitä lähtien Unimog on ollut ympäri maailmaa hyvin suosittu työkone rataverkoston eri työtehtäviin. Unimog road-rail onkin monipuolisuudessaan lähes ylivoimainen ja kehitystyön uusin mallisto täyttää tiukat tieliikenteen Euro 6 -päästönormit. Innotrans-messuilla on esillä myös viimeisimmän tuotekehityksen tulos: radio-ohjattu Unimog Shunting-yksikkö, joka on saanut TÜV Süd Railin myöntämän palosuojaussertifikaatin sallien Unimogin käytön tunneleissa, joissa operoidaan samanaikaisesti normaalia matkustajajunaliikennettä. Unimogiin on tällöin asennettu palontunnistus- ja sammutusjärjestelmät.

Rataverkostossa toimivat operoitsijat ovat kiinnostuneita Unimog road-railin erittäin monipuolisista käyttömahdollisuuksista ja alhaisista käyttökustannuksista. Unimog soveltuu erinomaisesti myös raitiotieliikenteen rakennus- ja kunnossapitotehtäviin, siirtoveturina junavaunujen siirtotehtäviin esimerkiksi tehdasalueilla tai pelastus- ja raivauskoneeksi.

Tervetuloa Innotrans-messuille Mercedes-Benzin osastolle toteamaan Unimogin lähes rajattomat käyttömahdollisuudet.

Lisätietoja Innotrans-messuista verkkosivulla: http://www.innotrans.de/en/

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Risto Eränen, myyntipäällikkö, Veho Hyötyajoneuvot, Erikoisajoneuvot, puh.050-3377469, risto.eranen@veho.fi

Nina Uschanov, markkinointi- ja PR-päällikkö, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050-4421522, nina.uschanov@veho.fi