Korajus: 500 miljoonan euron investoinnit uusien dieseleiden tuotantoon

500miljoonan euron investoinnit uusien dieseleiden tuotantoon

Daimler AG on investoinut puoli miljardia euroa uusien nelisylinteristen dieselmoottoreidensa tuotantoon Saksassa. Moduulirakenteensa ja kompaktin kokonsa vuoksi monia nyt käytössä olevia dieseleitä korvaavaa moottoria voidaan asentaa niin poikittain kuin pitkittäinkin. Marraskuussa 2008 se nähdään C 250 CDI:ssä, ensi keväänä sitä käytetään GLK:ssa ja edelleen E-sarjan ja S-sarjan autoissa sekä Mercedes-Benz-pakettiautoissa. Mercedes-Benz toimittaa uusia nelisylinterisiä dieselmoottoreita myös Chryslerille. Alkuvaiheessa Saksan tuotantokapasiteetti on 500 000 uutta dieselmoottoria vuodessa.

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho hallitsee materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä Vehon liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.