Maan Auton osakekannan kauppa Veho Groupille sai Kilpailuviraston hyväksynnän

Kilpailuvirasto on 13.4.2010 antamassaan päätöksessä hyväksynyt Maan Auto Oy:n koko osakekannan myymisen Veho Group Oy Ab:lle. Tehdyn sopimuksen mukaan Maan Auto Oy siirtyy uuden omistajan hallintaan 1.5.2010.

Kauppaan kuuluvat Peugeot henkilö- ja hyötyajoneuvojen maahantuonti, varaosatoiminnot ja autojen maahantuontikunnostustoiminta Hangossa. Maan Auton henkilöstö siirtyy kaupan myötä Vehon palvelukseen. Maan Auton toimitusjohtajana jatkaa KTM Vesa Tikka. Veho aloittaa Peugeot-autojen maahantuojana 1.5.2010 Lisätietoja: Vesa Tikka, toimitusjohtaja, Maan Auto Oy, puh. 0400 125 555 Jan-Martin Börman, toimitusjohtaja, Veho Group Oy Ab, puh. 0500 456 960

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho hallitsee materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä Vehon liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.