Mercedes-Benz Antos on uusi jakeluauto raskaampaan käyttöön

• Ensimmäinen mallisarja erityisesti jakelutehtäviin
  • Uusi luokka, jossa päähuomio on ollut hyvässä käsiteltävyydessä ja taloudellisuudessa
  • Lyhyet ja keskipitkät ohjaamot ja laaja moottorimallisto kolmellatoista eri tehovaihtoehdolla
  • Puhdasta kuljetusta: Antos täyttää Euro VI päästövaatimukset

Mercedes-Benz perhe on saanut uuden jäsenen. Uusi Mercedes-Benz Antos on suunniteltu raskaampaan jakeluajoon. Antos esitellään tänä syksynä kansainvälisessä hyötyajoneuvojen näyttelyssä IAA Hannoverissa. Samaan aikaan alkaa myös auton myynti.

Mercedes-Benz Antos on ensimmäinen kuorma-autojen mallisarja, joka on suunniteltu nimenomaan monipuolisiin ja erilaisiin jakelutehtäviin. Uusi Antos antaa kuljetusliikkeille ja kuljettajille lupauksen helposta käsiteltävyydestä ja erinomaisesta taloudellisuudesta. Auton muotoilu ja suunnittelu on tuttua uudesta Actroksesta, mutta ohjaamon ominaisvaatimukset antavat autolle kuitenkin persoonallisen ilmeen. Ohjaamot ovat suunniteltu jakelutehtävien vaatimuksiin. Ohjaamon voi valita lyhyenä tai keskipitkänä. Molempiin ohjaamoihin on helppo kulkea, mikä on tärkeää jakelutehtävissä. Ergonomia ja hallintalaitteiden toteutus huomioivat lyhyempien ajomatkojen tarpeet.

Antos on varustettu uusimmilla Euro VI moottoreilla. Tehovaihtoehtoja on kolmetoista aina 175 kW:sta (238 hv) 375 kilowattiin (510 hv) saakka. Uusi Antos voidaan valita joko kuorma-autoalustalla tai vetopöytävarustuksella. Akselivälejä on peräti 67 vaihtoehtoa. Lyhyin on 2650 mm ja pisin on 6700 mm pitkä. Vaihteisto on automaattinen PowerShift -vaihteisto. Taajama-liikenteessä myös aktiivinen hätäjarrutehostin (Active Brake Assist) saattaa olla usein tarpeen.

Sekä uuden Actroksen, että Antoksen laajan mallisarjan lisäksi molemmista autoista on toteutettavissa myös erikoismalleja kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin. Loader -versiossa kantavuus on viety äärimmilleen ja Volumer -versiossa taas on matalan runkorakenteen ja painopisteen ansiosta enemmän kuutioita kevyemmän kuorman tarpeisiin, joka tarvitsee enemmän tilaa. Kuormatilan korkeus on jopa kolme metriä.

Elintarvikejakelu on yksi suurimmista työllistäjistä, jotka tarvitsevat Antoksen kaltaisia raskaampia jakeluautoja. Tällaiset kuorma-autot ovat usein varustettu lämpötilasäädellyillä kuormatiloilla.

Laaja moottori- ja varustevalikoima mahdollistavat räätälöimisen erilaisiin kuljetustarpeisiin.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia ja lisätietoja tiedotteen liitteenä ja

www.media.daimler.com (vaatii rekisteröitymisen)

Veho Hyötyajoneuvot, myyntijohtaja Rami Ainiala, puh. 010 569 3646, rami.ainiala@veho.fi

Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö Karin Bäcklund, puh. 050 383 4490, karin.backlund@veho.fi