Mercedes-Benz C-sarja on Vuoden Auto Maailmassa 2015

• Mercedes-Benzille voitot kolmessa autoluokassa Vuoden parhaat -äänestyksessä

• 75 kokenutta tuomaria valitsi uuden C-sarjan Vuoden Autoksi Maailmassa 2015.

Kolmelle Mercedes-Benz-mallille arvokkaat voitot:

• Mercedes-Benz korjasi voitot kolmessa kategoriassa erittäin arvostetussa World Car Awards 2015 –äänestyksessä. 75 kokenutta autotoimittajaa eri puolilta maailmaa palkitsi uuden C-sarjan yhdellä kaikkein halutuimmasta autoalan tunnustuksista, World Car of the Year 2015 –tittelillä. S-sarjan Coupé voitti World Luxury Car 2015 –sarjan, Mercedes-AMG GT puolestaan World Performance Car 2015 –tunnustuksen.

Mercedes-Benz oli ainoa autonvalmistaja, joka sai valintojen loppusuoralle peräti viisi eri automallia. Saavutus on vertaansa vailla World Car of the Year –kilpailun 11-vuotisen historian aikana ja heijastelee sitä vankkaa suosiota, jota Mercedes nauttii asiakkaidensa keskuudessa.

Mercedes-Benz on korjannut voittoja samassa kilpailussa myös aikaisemmin. Viime vuonna S-sarja voitti selkeästi World Luxury Car –sarjan. Vuonna 2012 S 250 CDI BlueEfficiency –malli oli World Green Car –sarjan ykkönen. Vuonna 2007 samaan saavutukseen ylsi E 320 BlueTec.

World Car Awards –palkinnot jaettiin pääsiäisen alla New Yorkin autonäyttelyn yhteydessä. Palkinnot ottivat vastaan Mercedes-Benzin henkilöautoryhmän tiedotusjohtaja Christoph Horn ja Mercedes-Benzin Yhdysvaltain tiedostusjohtaja Rob Moran.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta www.cisionwire.fi/veho-group

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho hallitsee materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä Vehon liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.