Mercedes-Benz jo toista vuotta mukana auttamassa syöpäsairaita lapsia Team Rynkebyn kanssa

• Veho ja Mercedes-Benz tukee Team Rynkebyn varainhankintaa syöpää sairastaville lapsille
  • Team Rynkeby on pohjoismainen hyväntekeväisyystapahtuma, jossa pyöräilyjoukkueet polkevat Pariisiin ja keräävät rahaa syöpää sairastaville lapsille
  • Kerätyt varat lahjoitetaan lyhentämättömänä Sylva Ry:lle
  • Mercedes-Benz Actros 1842 toimii Team Rynkebyn Tampereen joukkueen huoltorekan vetoautona

Team Rynkeby on pohjoismainen hyväntekeväisyystapahtuma, jossa pyöräilyjoukkueet pyöräilevät Pariisiin ja keräävät rahaa syöpää sairastaville lapsille ja heidän perheilleen. Team Rynkebyn keräämät varat lahjoitetaan tukea tarvitseville lyhentämättömänä Sylva ry:n kautta. Pyöräilyjoukkueita Suomesta kohti Ranskan pääkaupunkia on lähdössä kuusi: Helsingistä, Espoosta, Tampereelta, Jyväskylästä, Oulusta sekä Turusta. Yhteensä tempauksessa on mukana peräti 1 700 pyöräilijää kuudesta eri maasta.

Tapahtuma on saanut vuosi vuodelta enemmän näkyvyyttä ja joukkueisiin on joka vuosi aina enemmän hakijoita ja sitä kautta vaikeampi päästä. Joka vuosi myös keräystavoitetta kasvatetaan: vuonna 2016 Team Rynkeby lahjoitti 8,84 miljoonaa euroa taisteluun lasten syöpää vastaan. Suomen Sylva ry sai 331 795 euroa.

Viime vuonna joukkueen huoltonaisena toiminut Satu Lauren on tällä kertaa itse mukana polkemassa miehensä Jarin kanssa. Tapahtumaan valmistautuminen on kuitenkin vaatinut työtä:

”Itse olimme Jarin kanssa viime vuonna huollossa ja nyt pääsimme mukaan tämän vuotiseen pyöräilyjoukkueeseen. Kunto on kasvanut hyvin kymmenen kuukautta kestäneillä yhteistreeneillä.”

Lauren on tyytyväinen suureen määrään yhteistyökumppaneita, jotka ovat lähteneet sponsoroimaan tärkeää hanketta. Myös joukkueen huoltoautona toimiva CharterWay Rentin 2-akselinen Mercedes-Benz Actros 1842 rekkaveturi saa Laurenilta kiitosta:

”On äärimmäisen tärkeä ja iso asia tiimillemme, että saamme Veholta käyttöön luotettavan ja turvallisen auton. Yhteistyö on aina toiminut helposti ja viime vuonna ei ollut auton kanssa mitään ongelmia.”

Team Rynkebyn joukkueen matka alkoi tänä aamuna aikaisin huoltorekan pakkaamisella Vehon Pirkkalan toimipisteessä, jossa myös Veho Hyötyajoneuvojen johtaja Juha Ruotsalainen tervehti joukkuetta ja toivotti turvallista matkaa. Pirkkalasta pyöräilyjoukkue polki Tampereelle Laukontorille, josta alkoi 1400 kilometrin mittainen varsinainen hyväntekeväisyysmatka kohti Pariisia. Perillä Pariisissa joukkue on 15. heinäkuuta 2017.

Seuraa joukkueen matkaa Facebookissa

Team Rynkebyn kotisivuilla: http://www.team-rynkeby.fi

Mercedes-Benz Suomi Trucksin Facebookissa: https://www.facebook.com/mercedesbenzsuomitrucks/

Jouni Kummala, myyntijohtaja, Mercedes-Benz kuorma-autot ja Fleet-myynti, Veho Hyötyajoneuvot, jouni.kummala@veho.fi, puh. 0400 883 299