Mercedes-Benz kuorma-autoilla paras kokonaistyytyväisyys myynnissä ja huollossa

Taloustutkimuksen tekemän Tieliikenteen tavarakuljetukset 2018 CSI-benchmarking -tutkimuksen mukaan alle vuosi sitten uuden kuorma-auton ostaneista asiakkaista antoi Mercedes-Benzille parhaan arvosanan, kun kysyttiin kokemusta kokonaisuudessaan automyynnin palveluihin.

”Viime vuoden tulosten pohjalta asetimme tälle vuodelle tavoitteeksi kehittyä ja nousta ensimmäiselle sijalle. Tavoitteemme on nyt saavutettu ja tästä erityinen kiitos kuuluu asiakkaillemme sekä tietysti loistavalle henkilökunnalle, joka mahdollistaa tällaisen tuloksen. Emme halua, että tulos on vain ainutkertainen, vaan pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme varmistaaksemme loistavan asiakaskokemuksen myös jatkossa”, kertoo myyntijohtaja Jouni Kummala.

Merkkihuolloista Mercedes-Benz kuorma-autot sijoittui ensimmäiseksi, kun vertailtiin kokonaiskokemusta huollon toimintaan. ”Olemme viime vuosina panostaneet merkittävästi Mercedes-Benz huoltoverkostoon ja henkilöstömme koulutukseen. On erittäin ilahduttavaa nähdä, että nämä toimet näkyvät myös siellä tärkeimmässä, eli asiakkaidemme kokemuksissa ja tyytyväisyydessä. Jatkamme työn tekemistä, jotta asiakaskokemus olisi entistä parempi tulevina vuosina”, toteaa huoltojohtaja Rami Ainiala.

Vuosittain toteutettava tutkimus selvittää kuorma-autoalan ammattilaisten näkemyksiä eri yrityksistä ja tuotteista. Vastaajista 62 % oli Suomen kuljetus ja logistiikka SKAL ry:n jäseniä. Maantieteellisesti otos kattoi koko Suomen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Tutkimus toteutettiin kirjekyselynä.

Jouni Kummala, myyntijohtaja, Veho Hyötyajoneuvot, kuorma-autot, puh. 0400 883 299, jouni.kummala@veho.fi

Rami Ainiala, huoltojohtaja, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050 589 7553, rami.ainiala@veho.fi

Avainsanat:

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho hallitsee materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä Vehon liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.