Mercedes-Benz pakettiautoilla jälleen hyvä vuosi

• Myyntiluvut huippuvuoden 2007 tasolla
• Sprinter-pakettiautojen myynti ylsi ennätyslukemiin
• Vito- ja Viano-mallistot menestyksekkäitä

Stuttgart – Vuonna 2008 myytiin Daimler AG:n valmistamia pakettiautoja maailmanlaajuisesti 287.205 kappaletta (289.073 v. 2007)
Sprinter-mallisarjan pakettiautoja, joita valmistetaan Saksassa Düsseldorfin ja Ludwigsfelden tehtailla sekä Argentiinassa, myytiin kappalemääräisesti eniten, 166.473 kappaletta (v.2007 165.916). Sprinterien menestys jatkui ja niitä luovutettiin asiakkaille enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
Vito/Viano mallisarjan autoja myytiin maailmanlaajuisesti 98.466 kappaletta (v. 2007 99.270). Määrä on edelliseen vuoteen verrattuna laskenut vajaan prosentin verran.
Julkistaessaan viime vuoden luvut, totesi Mercedes-Benz pakettiautoyksikön johtaja Wilfried Porth, että viime vuosi oli Mercedes-Benz pakettiautojen osalta varsinainen Sprinter-vuosi. Varsinkin ensimmäisellä vuosipuoliskolla Sprinter, Vito ja Viano-mallien kysyntä oli maailmanlaajuisesti tähänasti korkeimmalla tasolla. Vuoden 2008 toisella vuosipuoliskolla alkoivat maailmanlaajuisen rahoitus- ja talouskriisin vaikutukset tuntua. Katsomme kuitenkin luottavaisesti tulevaisuuteen ja uskomme, että talouden jälleen lähtiessä nousuun, myös pakettiautomallistojemme myyntimenestys jatkuu.
Markkinointipäällikkö Antti Puolakkainen, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 010569 3687

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.