Mercedes-Benz teki uuden myyntiennätyksen maaliskuussa

• Mercedes-Benzin yhden kuukauden myynti uuteen ennätykseen maaliskuussa
  • Asiakkaille toimitettiin maaliskuun aikana 198 921 uutta autoa (+8,4 %)
  • Ensimmäisen vuosineljänneksen myynti ennätystasolla 483 487 autossa (+ 12,6 %)

Mercedes-Benz toimitti asiakkailleen tammi-maaliskuussa enemmän henkilöautoja kuin koskaan yhden vuoden aikana ja teki maaliskuussa uuden yhden kuukauden myyntiennätyksensä. Ensimmäisen vuosineljänneksen aikana myytiin 483 487 uutta henkilöautoa (+12,6 %), joista yksin maaliskuussa 198 921 (+8,4 %). Mercedes-Benz oli premium-autojen markkinajohtaja maaliskuussa Japanissa, Taiwanissa, Kanadassa, Australiassa ja Portugalissa.

Suomessa Mercedes-Benzin myynti nousi maaliskuussa 30 prosenttia vuoden takaisesta yhteensä 594 uuteen autoon. Kasvu oli vauhdikkainta maan 15 myydyimmän automerkin joukossa. Vuoden kolmen kuukauden myynti on viime vuoden vastaavaa aikaa edellä 15,9 %. Malleista CLA:n kysyntä kasvoi maaliskuussa 141,7 % vuoden 2015 maaliskuuhun verrattuna.

”Saavutimme maaliskuussa uuden ennätyksen, ja olemme todellakin oikealla polulla. Esittelimme juuri kaksi täysin uutta automallia, C-sarjan Cabrioletin ja GLC Coupén”, Mercedes-Benzin myynti- ja markkinointijohtaja Ola Källenius huomauttaa.

Euroopassa kasvu jatkuu kaksinumeroisin luvuin

Mercedes-Benzin uusista autoista myytiin maaliskuussa Euroopassa 97 748 kappaletta (+9,8 %). Saksassa kasvua kirjattiin 4,4 % runsaalla 28 000 uudella autolla. Isossa-Britanniassa, Italiassa, Espanjassa, Belgiassa, Itävallassa, Ruotsissa ja Portugalissa Mercedes kasvoi alkuvuoden aikana kaksinumeroisilla luvuilla.

Aasian–Tyynenmeren alueella myytiin maaliskuun aikana 63 888 uutta Mercedes-Benziä (+17,9 %). Kiinassa näistä myytiin 38 133 kappaletta (+26,6 %). Kiinan myynti kasvoi vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana 106 641 uuteen Mercedesiin (+36,4 %). NAFTA-maissa asiakkaille toimitettiin 32 856 uutta autoa, joista Yhdysvalloissa 28 164 kappaletta. Mercedes-Benz säilytti asemansa maaliskuun kysytyimpänä premium-automerkkinä Japanissa, Taiwanissa, Kanadassa ja Australiassa.

Mercedes-Benzin kompaktimalleja (A-, B-, CLA-, CLA Shooting Brake ja GLA-sarjat) myytiin maaliskuun aikana 66 930 kappaletta (+21,9 %). Tammi-maaliskuussa tämän luokan mallien kysyntä on kasvanut neljänneksellä viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna. C-sarjan sedan- ja farmarimalleja toimitettiin maaliskuussa yli 40 000 kappaletta, ja mallisto on juuri täydentynyt Geneven autonäyttelyssä esitellyllä Cabriolet-avomallilla. E-sarjan uudistuminen ja myynnin aloitus huhtikuun aikana parantaa Mercedes-Benzin näkymiä edelleen loppuvuotta kohti.

Maailman eniten myyty edustusauto oli edelleen S-sarjan Mercedes-Benz..SUV-luokka teki puolestaan maaliskuussa oman uuden ennätyksensä 62 595 uudella autolla (+44,4 %). SUV-mallien kysyntä lisääntyi erityisesti Kiinassa, Yhdysvalloissa, Saksassa ja Isossa-Britanniassa. Luokka täydentyi juuri New Yorkin autonäyttelyssä ensiesittelynsä saaneella GLC Coupélla.

Maaliskuu laittoi vauhtia myös smart fortwon ja forfourin kysyntään, joka kasvoi 34,5 % yhteensä 16 114 autoon. Italiassa ja Isossa-Britanniassa myyntiluvut lähes kaksinkertaistuivat. Koko alkuvuoden aikana on myyty 35 453 uutta smartia (+23,3%). Kevään korvalla smart-mallisto täydentyy convertible-avomallilla.

Yhteensä yli puoli miljoonaa uutta Mercedes-Benziä ja smartia

Mercedes-Benz ja smart toimittivat asiakkaille ensimmäisen vuosineljänneksen aikana yhteensä 518 940 uutta autoa (+13,2 %). Maaliskuun yhteenlaskettu kuukausimyynti nousi 215 035 autoon (+10 %).

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja matalaresoluutiokuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Suuren resoluution tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pekka Koski, Veho Henkilöautot. lehdistöpäällikkö, GSM 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530, pauli.eskelinen@veho.fi