Mercedes-Benz Vito taksikäytössä Lontoossa

• Taloudellisuus ja tekniset ominaisuudet ratkaisevassa asemassa
• Jo 120 Vitoa liikenteessä
• Vuoden loppuun mennessä määrä kasvaa 500:aan

Stuttgart – Lontoossa taksikäytössä oleville autoille on asetettu erikoisvaatimuksia, jotka muun muassa koskevat auton käsiteltävyyttä ja kääntöympyrän kokoa. Takavetoisuutensa ansiosta Mercedes-Benz Viton kääntöympyrä on jo perusmallissa pieni. Ulkomitaltaan normaalipituinen Vito on sopivan lyhyt, pyörätuolitkin on helppo saada sisään ja niille löytyy sisällä reilusti tilaa. Uusimmalla suoraruiskutus- ja pakokaasutekniikalla varustetut dieselmoottorit takaavat Vitojen taloudellisuuden.
Lontoossa on tällä hetkellä käytössä 21.000 perinteistä „Black Cabs“-taksia ja niille on nyt ensimmäistä kertaa löytynyt varteenotettava vaihtoehto. Nämä ensimmäiset 120 Vitoa ovat täyttäneet niille asetetut odotukset ja vuoden loppuun mennessä Lontoon katukuvassa tulee olemaan jo noin 500 Vitoa taksikäytössä.

Antti Puolakkainen, markkinointipäällikkö
Veho-hyötyajoneuvot, puh. 010569 3687

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.