Mercedes-Benz X-sarjalle täydet viisi tähteä Euro NCAP -turvallisuustestissä

Uusi X-sarja sai korkeimman mahdollisen arvosanan eli viisi tähteä riippumattomassa Euro NCAP -turvallisuustestissä. Mercedes-Benzin pickup sai kiitosta etenkin matkustajaturvallisuudesta, lasten turvallisuudesta, jalankulkijoiden suojaamisesta sekä avustinjärjestelmistä.

X-sarjan erinomaisten testitulosten takana ovat etenkin jämäkkä runko, matkustajatilan suoja sekä rakenne, jossa auton keula ja peräosa pystyvät varastoimaan liike-energiaa törmäyksissä. Keskikoisten pickupien segmenttiin kuuluvassa X-sarjassa on poikkeuksellisen paljon turvallisuusjärjestelmiä.

X-sarjassa on vakiona mm. seitsemän turvatyynyä sekä kaksi i-Size -standardin mukaista lasten turvaistuinta. Muita turvallisuusjärjestelmiä ovat aktiivinen jarrutusavustin Active Brake Assist, kaistavahti sekä liikennemerkkiavustin. Näiden lisäksi autosta löytyvät myös peräkärryn vakaaja, ilmanpainemonitori, hätäsoittoavustin, vakionopeudensäädin ja LED-ajovalot. Peruutuskamera ja 360-kamera ovat myös saatavilla lisävarusteina.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.vehotrucks.fi ja www.mercedes-benz.fi/pakettiautot ja http://media.daimler.com/

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Jani Tolonen, myyntijohtaja, Mercedes-Benz-paketti ja tila-autot sekä kevyet kuorma-autot, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 0400­ 937 733, jani.tolonen@veho.fi