Mercedes-Benziltä jatkosopimus Valmet Automotivelle

• Myös seuraavan sukupolven kompaktiautoja valmistetaan Uudessakaupungissa Suomessa.
  • Valmet Automotive täydentää näin edelleen optimaalisesti joustavaa Mercedes-Benzin kompaktiautojen tuotantoa.
  • GLC-mallin sarjatuotannon käynnistyttyä onnistuneesti helmikuussa 2017 Mercedes-Benz jatkaa yhteistyötä suomalaisen sopimusvalmistajan kanssa.

Mercedes-Benz jatkaa menestyksellistä yhteistyötään Valmet Automotiven kanssa: suomalainen sopimusvalmistaja tulee valmistamaan seuraavan sukupolven kompaktiautoja (Next Generation Compact Cars, NGCC) Uudenkaupungin tehtaallaan. Nykyistä A-sarjaa on valmistettu siellä jo vuodesta 2013.

”Positiiviset Suomi-uutiset jatkuvat. Tämä on hieno osoitus pitkäjänteisen yhteistyön voimasta päämiehemme Daimlerin ja Valmet Automotiven välillä. Samalla tämä on osoitus suomalaisen työn erinomaisesta laadusta ja johdonmukaisesti rakennetusta kumppanuudesta. Tätä kehitystä Uudessakaupungissa on ollut ilo seurata. Uskallan väittää, että viimeistään nyt myös jokaiselle suomalaiselle on selvinnyt aiheen mittasuhteet ja merkitys koko Suomen taloudelle. Olen lisäksi pannut ilolla merkille, että tämä saa myös jokaiselle veholaiselle hymyn kasvoille, ja syystäkin,” toteaa Vehon toimitusjohtaja Kenneth Strömsholm.

Mercedes-Benzin seuraavan polven kompaktiautojen päävalmistuspaikka on Rastatt Saksassa. Muita valmistuspaikkoja ovat Mercedes-Benzin tehdas Unkarin Kecskemétissä, Kiinan BBAC Pekingissä ja myöhemmin myös Meksikon Aguascalientes. Osana yhteistyötä Renault/Nissan-allianssin kanssa Meksikoon on yhteinen tehdas, joka on rakenteilla.

Uudenkaupungin tehtaallaan Valmet Automotive täydentää optimaalisesti kompaktiluokan autojen tuotannon kokonaisuutta: Mercedes-Benzin A-sarjan lisämäärät on vuodesta 2013 valmistettu siellä. Kovan kysynnän vuoksi tätä sopimusta on jo jatkettu vuoden 2017 loppuun. Sekä A-sarjaa että GLC-mallia on valmistettu samalla kokoonpanolinjalla siitä lähtien, kun keskiluokan SUV-mallien lisävalmistus alkoi helmikuussa 2017.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/?q=veho

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pekka Koski, lehdistöpäällikkö, Veho henkilöautot, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi

Karin Bäcklund, Veho Oy Ab, Yritys- ja brändiviestinnän päällikkö, puh. 050 383 4490, karin.backlund@veho.fi