Mercedes-Benzin automyynti kävi vilkkaana maaliskuussa

• Mercedes-Benzin myynti kasvoi maaliskuussa 30 prosenttia
  • Maaliskuussa taksikäyttöön 46 uutta Mercedes-Benziä
  • Kasvua sekä paketti- että kuorma-autoautomyynnissä
  • Muutoksia Mercedes-Benzin huoltotoiminnoissa pääkaupunkiseudulla
  • Vehon tuki siivitti Rallimuseon toteutusvaiheeseen
  • E-sarjan Multibeam Led valoille arvostettu Red Dot –muotoilupalkinto
  • Uusi autotehdas Brasiliaan, V-sarjan tuotanto alkaa Kiinassa
  • Pole2Pole –seikkailu vie G-sarjalla maailman ympäri
  • Kolmas miljoonas Sprinter varustellaan Hymer-matkailuautoksi
  • Mercedes-Benz mukana naisten Aïcha des Gazelles –rallissa Marokossa

Mercedes-Benzin kuukausitiedote

Mercedes-Benzin myynti kasvoi maaliskuussa 30 prosenttia

Mercedes-Benz myi maaliskuussa 594 uutta henkilöautoa, mikä toi 5,1 prosentin markkinaosuuden. Maaliskuun kuukausimyynti nousi vuoden takaisesta 30 prosenttia eli selvästi eniten maan 15 myydyimmän automerkin joukossa. Mercedes-Benz oli maaliskuussa maan 10. suosituin henkilöautomerkki ja dieseleissä sijalla 6 sekä yritysmyynnissä sijalla 8. Vuoden kolmen kuukauden myynti myynti on viime vuoden vastaavaa aikaa edellä 15,9 prosenttia. Maaliskuun myydyimpiä olivat C-sarja (176 kpl) sekä CLA (87 kpl), jonka menekki lisääntyi vuoden takaisesta peräti 141,7 prosenttia. C- ja E-sarjat olivat Mercedes-Benzin suosituimmat dieselmallit helmikuun aikana (85 + 49 kpl).

Maaliskuussa taksikäyttöön 46 uutta Mercedes-Benziä

Mercedes-Benz myi taksikäyttöön maaliskuussa 46 uutta Mercedes-Benziä, ja markkinaosuus oli 27,1 prosenttia. E-sarja oli edelleen maan suosituin taksimalli 23 autolla ja 13,5 prosentin markkinaosuudella. Sprintereitä myytiin takseiksi 8 ja Vitoja 8 kappaletta. Seitsemän taksiauton joukossa on kolme Mercedes-mallia.

Kasvua sekä paketti- että kuorma-autoautomyynnissä

Mercedes-Benz oli maaliskuussa maan 3. suosituin pakettiautomerkki. Pääasiassa uutta Vitoa ja Sprinteriä myytiin kuukaudessa 149 kappaletta, joka toi 13,6 prosentin markkinaosuuden, kasvua runsas viidennes edelliseen vuoteen verrattuna. Myös kuorma-autokaupassa ollaan maan 3. sijalla 52 kappaleen myynnillä maaliskuussa ja 157 autolla tammi-maaliskuussa. Kuorma-autokauppa on kolmen kuukauden jälkeen lähes 20 prosentin kasvussa. Kevyissä 3,5–6-tonnisissa kuorma-autoissa Sprinter oli maaliskuussakin markkinajohtaja 17 auton menekillä ja 48,6 prosentin markkinaosuudella. 6–16-tonnisia myytiin 5 (mo. 27,8 %) ja yli 16-tonnisia 30 (mo. 15,1 %).

Muutoksia Mercedes-Benzin huoltotoiminnoissa pääkaupunkiseudulla

Mercedes-Benzin huoltopalvelut Pitäjänmäen Vehossa päättyivät helmikuun lopussa. Jatkossa Mercedes-huolto palvelee Helsingissä Veho Herttoniemessä, Vantaalla Veho Mercedes-Benz Airportissa sekä Espoossa Veho Olarissa ja KehäVeho Lommilassa. Mercedes-huollon henkilöstö Pitäjänmäeltä on siirtynyt näihin muihin pääkaupunkiseudun huoltopisteisiin, valmiina palvelemaan sekä uusia että tuttuja asiakkaita.Helsingissä jatkaa edelleen valtuutettuna huoltona myös Alppilan Autohuolto Oy.

Vehon tuki siivitti Rallimuseon toteutusvaiheeseen

Auto- ja tieliikennemuseo Mobilian yhteyteen Kangasalle tulevan Rallimuseo toteutuminen varmistui, kun joukkorahoituksella kerätty 30 000 euron minimipääoma hankkeelle varmistui. Joukkorahoituskampanjaan osallistui yli 160 yksittäistä lahjoittajaa, ja myös yritykset ovat mukana. Rahoitustavoite ylittyi, kun Veho Oy Ab päätti osallistumisestaan kampanjaan. ”Veho kaikilla merkeillä on pitkät ja vahvat autourheiluperinteet. Isona suomalaisena autoalan toimijana meillä on ilo ja kunnia olla mukana tukemassa ja mahdollistamassa Rallimuseo-hankkeen toteutumista”, kertoo Veho Henkilöautojen verkoston automyynnistä vastaava myyntijohtaja Mikko Vesala.

Uusi autotehdas Brasiliaan, V-sarjan tuotanto alkaa Kiinassa

Mercedes-Benz on avannut uuden autotehtaan Iracemápolisissa Sao Paulossa. Tehtaan kapasiteetti on aluksi 20 000 autoa vuodessa, ja se tarjoaa 600 työpaikkaa. Ensimmäiset tuotantomallit ovat C-sarjan sedan ja kesästä alkaen SUV-luokan GLA. Tehdas on vastaus kasvavaan kysyntää, sillä Mercedes-Benzin myynti Brasiliassa nousi uuteen ennätykseen viime vuonna. Samaan aikaan käynnistyy myös V-sarjan myynti ja valmistus Kiinassa yhteistyössä Fujian Benz Automotive Co:n kanssa. Kiinassa Mercedes-Benzin tila-autojen myynti kasvoi viime vuonna 26 prosenttia. Molemmat hankkeet ovat osa Mercedes-Benz 2020 –kasvustrategiaa.

Pole2Pole–seikkailu vie G-sarjalla maailman ympäri

Urheilija ja seikkailija Mike Hornin uusi haaste vie Mercedes-Benzin G-sarjan maailmanympärysmatkalle. Pole2Pole–kiertueen lähtöhetki koettiin New Yorkin autonäyttelyn yhteydessä. Tästä eteenpäin matka vie G-sarjan autoilla Euroopan ja Afrikan, Etelämantereen, Oseanian, Aasian, pohjoisen arktisten seutujen ja Pohjois-Amerikan kautta takaisin Eurooppaan. Osan etapeista Horn taittaa suksilla, jalan sekä Pangaea-aluksellaan. Matkalla tutustutaan kaukaisten, usein lähes eristyksissä elävien ihmisyhteisöjen kulttuureihin ja paikalliseen luontoon. Pole2Pole-haasteen etenemistä voi seurata osoitteessa www.mikehorn.com sekä sosiaalisessa mediassa hashtagilla #Pole2Pole.

Kolmas miljoonas Sprinter varustellaan Hymer-matkailuautoksi

Vuonna 1995 alkanut Mercedes-Benz Sprinterin valmistus on saavuttanut kolmen miljoonan auton rajapyykin. Juhla-auto varustellaan premium-luokan Hymer ML-T –matkailuautoksi. Sprinter on todellinen ”maailmanauto”, sillä oman luokkansa klassikko ja koko suurten pakettiautojen luokalle nimen antanut malli on myynnissä jo 130 maassa. Autoa valmistetaan kuudessa eri tehtaassa eri puolilla maailmaa. Viime vuonna Sprinterin myynti kasvoi yhä neljä prosenttia 194 200 autoon. ”Kolme miljoonaa Sprinteriä vain 20 vuodessa on osoitus suuresta menestyksestä. Sprinter oli suurten pakettiautojen kokoluokan perustaja ja edelleen erittäin menestyksekäs malli kaikkialla”, Mercedes-Benz Vansin toimitusjohtaja Volker Mornhinweg sanoo.

Mercedes-Benz mukana naisten Aïcha des Gazelles –rallissa Marokossa

Mercedes-Benz osallistuu neljällä autokunnalla Marokossa 24.3. ajettavaan Aïcha des Gazelles –off-road-ralliin, joka on tarkoitettu ainoastaan naisille. Mukana on kaksi Sprinter 4 x4 – ja kaksi Vito 4 x 4 –nelivetomallia ja kahdeksan kuljettajaa, jotka on valittu kisaan fyysisen kuntonsa, ajotaitonsa, teknisen osaamisensa ja ranskan kielen taitonsa perusteella. Esimerkiksi Bianca Manz ja Alexandra Jansen ovat Daimler AG:n insinöörejä, Eva Holzhäuser puolestaan lääkäri ja Nicole Marquardt myyntiasiantuntija. 2500 kilometrin kisa ajetaan Saharassa kymmenessä päivässä, ja se on jaettu kuuteen etappiin. Kisan aikana on yövytty aavikolla ja ajettu dyyneillä ja pehmeässä hiekassa, joten Aïcha des Gazelles vaatii niin kalustolta kuin kuljettajilta äärimmäistä pätevyyttä. Autokuntien selviämistä ja kisan loppuvaiheita voi seurata Twitterissä tunnuksella @Daimler_CV.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Karin Bäcklund, Veho Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 050–383 4490, karin.backlund@veho.fi