• Veho Oy Ab/

Mercedes-Benzin kasvuvauhti on tänä vuonna ollut omaa luokkaansa saksalaisiin kilpailijoihin verrattuna

• Mercedes-Benz oli marraskuun myydyin saksalainen premium-automerkki
  • Mercedes-Benz saksalaisten premium-merkkien ykkönen myös yritysmyynnissä
  • Kuukauden luku: 99
  • Mercedes-Benz ylitti maailmanlaajuisesti viime vuoden myynnin
  • Vito kiilasi takaisin pakettiautokaupan kolmossijalle
  • Mercedes-Benzin raskaat kuorma-autot yli 32 % kasvussa
  • CharterWay toimitti joulukuusen Saksasta kuningatar Elisabethille
  • Miljoonas Mercedes-Benz-henkilöauto valmistui Kiinassa
  • Kolme uutta Mercedes-AMG GT -mallia valmiina tilattaviksi
  • Eerola-Yhtiöt luottaa Mercedes-Benz-kalustoon ja Vehoon
  • Kilon Osuus-Autolle viisi Sprinteriä elintarvikekuljetuksiin
  • Citan ja Vito osoittivat taloudellisuutensa Fuel Duel –vertailutestissä
  • Enexus Oy:lle uusia Sprintereitä kasvavaan ruoan verkkokauppajakeluun

Mercedes-Benz oli marraskuun myydyin saksalainen premium-automerkki

Uusia Mercedes-Benz-henkilöautoja ensirekisteröitiin marraskuussa 459 kappaletta, mikä toi 5,1 prosentin markkinaosuuden. Mercedes-Benz oli marraskuussa myydyin saksalainen premium-automerkki, ja kasvuprosentti on vuoden aikana ollut huikeat 13,5 eli selvästi enemmän kuin kilpailijoilla. Marraskuun loppuun mennessä tänä vuonna on ensirekisteröity jo 5400 uutta Mercedes-Benziä (2015: 4756 kpl), mikä ennakoi ennätyksellisen hyvää myyntivuotta 2016. Marraskuun kysytyin Mercedes-Benz-mallit olivat C-sarja (104 kpl) ja E-sarja (96 kpl), jonka menekki kasvoi viime vuoteen verrattuna on 45,8 %. A-sarjalaisia ensirekisteröitiin marraskuussa 54 ja CLA-sarjaa 35 kappaletta. Kummankin kysyntä on kasvanut tämän vuoden aikana noin viidenneksen viime vuoden lukuihin verrattuna.

Mercedes-Benz premium-merkkien ykkönen myös yritysmyynnissä

Mercedes-Benzin menestys jatkui myös yrityksille myytyjen autojen rekisteröinneissä. Yritysmyynnin osuus koko vuoden rekisteröinneistä marraskuun loppuun mennessä oli 1639 autoa, jossa kasvua 9,7 %. Marraskuussa Mercedes-Benz oli jälleen saksalaisten premium-merkkien yritysmyynnin ykkönen.

Kuukauden luku: 99

Suomen 99. itsenäisyyspäivän kunniaksi Vantaalla sijaitsevan Veho Mercedes-Benz Airportin katolle sijoitettu halkaisijaltaan nelimetrinen Mercedes-Benzin tähti puettiin sinivalkoiseksi. Sinivalkoisuus viittaa vahvasti myös tulevaan vuoteen, jolloin laajentuva Mercedes-Benzin tuotanto luo maahamme 1000 työpaikkaa lisää jo yksinomaan Uudenkaupungin autotehtaalle.

Linkki videoon: https://www.facebook.com/mercedesbenzsuomi/?hc_ref=PAGES_TIMELINE

Mercedes-Benz ylitti maailmanlaajuisesti viime vuoden myynnin jo marraskuussa

Mercedes-Benz henkilöautojen maailmanlaajuinen kuluvan vuoden kokonaismyynti ylitti viime vuoden tuloksen jo marraskuussa. Tammi-marraskuun aikana on myyty 1 893 619 Mercedes-Benz henkilöautoa, jossa kasvua edelliseen vuoteen on 11.8 %. Marraskuu oli 45. yhtäjaksoinen kasvun kuukausi Mercedes-Benz henkilöautojen myynnissä.

Vito kiilasi takaisin pakettiautokaupan kolmossijalle

Mercedes-Benz jatkaa pakettiautokaupan 3. sijalla yhteensä 1434 uudella Vitolla ja Sprinterillä ja 11,8 prosentin markkinaosuudella. Marraskuussa pakettiautoja ensirekisteröitiin 151 kappaletta, ja kuukauden markkinaosuus nousi 12,8 prosenttiin. Vitoja ensirekisteröitiin marraskuussa peräti 112 ja tammi-marraskuussa 935, mikä toi 7,7 prosentin markkinaosuuden ja jälleen maan 3. suosituimman pakettiautomallin aseman. Sprinter on sijalla 9 kaikkiaan 396 autolla. Sprinterin kysyntä on 10,6 prosentin kasvuvauhdissa.

Mercedes-Benzin raskaat kuorma-autot yli 32%:n kasvussa

Marraskuun aikana ensirekisteröitiin 76 uutta Mercedes-kuorma-autoa. Mercedes-Benzin osuus on nyt 22,5 % yhteensä 694 ensirekisteröidyllä kuorma-autolla. Viime vuoden vastaavasta ajasta ollaan edellä jo 29,7 %, joten kasvu on selvästi nopein kuorma-autojen kolmen kärkimerkin joukossa. Raskaiden kuorma-autojen luokassa vauhti on ollut vielä hurjempaa 32,6 % kasvulla. Tässä kuorma-autojen todellisessa raskassarjassa on tänä vuonna myyty 386 autoa.

CharterWay toimitti joulukuusen Saksasta kuningatar Elisabethille

Mercedes-Benzin CharterWay-palveluilla oli marraskuussa varsinainen kuningatartason keikka, kun Saksasta kaadettu joulukuusi koristeineen toimitettiin Isoon-Britanniaan. Kuningatar Elisabeth II:n virallinen joulupuu oli 12-metrinen ja kulki perille Mercedes-Benz Actros 1845 LS –kuorma-autolla. Samalla kyydillä saapuivat myös kuusen koristeet: 2000 käsin puhallettua ja ornamentein viimeisteltyä lasipalloa, jotka on valmistettu lasiteollisuudestaan tunnetussa Lauschan kaupungissa Saksassa. Windsorin linnan edustalle pystytetyn joulukuusen valot sytytettiin 19. marraskuuta.

Miljoonas Mercedes-Benz-henkilöauto valmistui Kiinassa

Daimlerin ”Made in China, for China” –toimintaperiaate saavutti tärkeän merkkipaalun marraskuussa, kun miljoonas paikallisesti tuotettu henkilöauto valmistui Beijing Benz Automotive Co:n (BBAC) tuotantolinjalla. Juhla-auto oli E-sarjan Mercedes; lisäksi tehdas valmistaa C-, GLA- ja GLC-sarjan autoja. Tuotanto Kiinassa alkoi vuonna 2005, ja 2015 Kiinasta oli kasvanut Mercedes-Benzin henkilöautojen tärkein markkina-alue. ”BBAC ei nyt ole saavuttanut vain tärkeää määrällistä tavoitetta, vaan ottanut tänä aikana myös valtavan loikan eteenpäin laadussa, käsityötaidossa, teknologiassa ja hankintaprosesseissa”, Daimlerin paikallisen yhteistyöyrityksen BAIC Groupin hallituksen puheenjohtaja Xu Heyi kiittää.

Kolme uutta Mercedes-AMG GT -mallia valmiina tilattaviksi

AMG GT –perhe täydentyy ensi vuonna peräti kolmella uudella automallilla, joiden tilauskirjat on nyt avattu. Uudet Mercedes-AMG GT Roadster, GT C Roadster ja GT R esitellään ensi keväänä, ja tarjolla on huipputason urheiluautokokemus kaikille autoentusiasteille. Jo GT Roadsterin 4-litrainen V8-biturbomoottori tuottaa 350 kW (476 hv), ja GT C Roadsterissa teho nousee 410 kW:n (557 hv) lukemiin. GT R laittaa edelleen paremmaksi 430 kW (585 hv) tehoilla. Keskimoottorirakenne, parannettu aerodynamiikka ja älykäs kevytmateriaalirakenne tarjoavat pohjan ainutlaatuisille ajo-ominaisuuksille. Keskikulutustaso vaihtelee mallissa riippuen 9,4­–11,4 litran välillä.

Eerola-Yhtiöt luottaa Mercedes-Benz-kalustoon ja Vehoon

Viemärihuolto, -puhdistus ja –saneerauspalveluja tarjoava Eerola-Yhtiöt haluaa erottautua paitsi luotettavalla palvelulla ja ammattitaidolla, myös ajoneuvokalustollaan. Perheyhtiön 220 ajoneuvon kalustosta ylivoimaisesti suurin osa on Mercedes-Benzejä, uusimpina kolme loppukesän ja syksyn aikana käyttöön otettua Arocs 2536 L 6x2 –viemärinhuoltoautoa. Pirteissä punakeltaisissa väreissä operoivat autot on varustettu hydraulisella etuvedolla, joka helpottaa liikkeellelähtöjä ja ajamista pehmeiltä ja liukkailta alustoilta. ”Ensikokemukset ovat loistavat. Moottorivoimanoton ansiosta etuveto on heti päällä haluttaessa. Veto ei katkea etupyöristä edes vaihtamisen aikana”, Pasi Eerola kertoo. ”Perheyhtiöissä pitkät asiakassuhteet ratkaisevat. Vehon ja meidän välisissä suhteissa puhutaan 25 vuoden kvartaaleista”, hän jatkaa.

Kilon Osuus-Autolle viisi Sprinteriä elintarvikekuljetuksiin

Espoolainen kuljettajien perustama ja omistama Kilon Osuus-Auto (KOA) on hankkinut viisi uutta Sprinteriä Alepan Kauppakassin elintarvikekuljetuksiin. Keskipitkällä korilla varustetuissa Sprinter 314 –pakettiautoissa on nykyaikainen huippuluokan kylmäkuljetusvarustus. Kuormatilassa on massalattia, joka ei luista eikä revi laatikoiden pohjia. Lisäksi autoissa on muun muassa peruutuskamera, tablettiteline ja lisävalot auton takana. ”Ergonomia on otettu huomioon auton käytössä niin ajaessa, lastatessa kuin purkaessa, kun laatikoita joudutaan nostelemaan jatkuvasti. Ahtaissa paikoissa kuten Helsingin keskustassa ajettaessa Sprinterin hyvästä kääntyvyydestä on apua. Lisäksi Automaattivaihteisto on ehdoton plussa”, kertoo KOA:n kuljettaja Saana Kulluvaara ajokokemuksistaan uudella autolla.

Citan ja Vito osoittivat taloudellisuutensa Fuel Duel -vertailutestissä

Kiinteistöjen ja teollisuuden teknisten palvelujen erikoisosaaja Caverion osallistui Mercedes-Benzin Fuel-Duel-vertailuajoon kolmella tähtimerkkisellä pakettiautolla, ja tulokset olivat vakuuttavia. ”Mercedes-Benzin autot osoittivat taloudellisuutensa, sillä keskikulutus oli keskimäärin 15 prosenttia pienempi kuin verrokkiajoneuvoilla”, Caverion Suomi Oy:n hankintapäällikkö Heikki Yrjälä kertoo. Yrityksen kuljettajat olivat kahden viikon ajan reissun päällä Citan 109 CDI A2-, Vito 109 CDI ONE- ja Vito 111 CDI A2 –autoilla samoilla reiteillä, joita ajetaan normaalisti yhtiön omilla pakettiautoilla. Mercedes-Benz on yksi kolmesta Caverionin käyttämästä automerkistä. ”Kokemukset niistä samoin kuin Vehon palveluista ovat olleet hyviä, joten Citanien, Vitojen ja Sprintereiden sekä Mercedes-Benzin henkilöautojen määrä on kasvanut tasaisesti.”

Enexus Oy:lle uusia Sprintereitä kasvavaan ruoan verkkokauppajakeluun

Enexus Oy:lle on toimitettu viisi uutta automaattivaihteista Sprinter 314 A2 –pakettiautoa kylmäkuljetusvarustuksella. ”Nyt toimitetut autot tulevat kasvavaan ruoan verkkokauppajakeluun. Kuljetamme asiakkaille tällä hetkellä noin 1600 toimitusta päivässä. On nähtävissä, että asiakkaat haluavat yhä vähemmän tuotteita kerralla, mutta nykyistä useammin”, kertoo Enexus Oy:n toimitusjohtaja Tuomo Pirhonen. Innovatiivisella yrityksellä on kunnianhimoinen tavoite saada rakennettua verkosto, jossa pienetkin yritykset voisivat toimia osana logistista ketjua. ”Mercedes-Benz Sprintereiden valinnassa ratkaisevinta olivat elinkaarikustannukset. Tuote on hyvä, ja Vehon korjaamoverkosto kokonaisuutena palvelee hyvin laajoine aukioloaikoineen”, Pirhonen sanoo.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Suuren resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pekka Koski, Veho Henkilöautot, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi

Nina Uschanov, Veho Hyötyajoneuvot, markkinointi- ja PR-päällikkö, puh. 050 4421 522, nina.uschanov@veho.fi