Mitsubishi Fuson suurin hybridi kuorma-autotoimitus Japanin ulkopuolelle kautta aikojen

• Mitsubishi Fuso kuorma- ja linja-autot toimittaa 25 Fuso Canter Eco Hybrid kuorma-autoa Australiaan maaliskuun aikana. • Mitsubishi Fuso kuorma- ja linja-autojen toimitusjohtaja Albert Kirchmann toteaa – Fuso Canter Eco Hybridin menestys Japanin markkinoilla antaa meille mahdollisuuden valloittaa sillä muutkin markkina-alueet.

Aasian suurinpiin hyötyajoneuvojen valmistajiin kuuluva Mitsubishi Fuso kuorma- ja linja-autot ilmoitti toistaiseksi suurimmasta hybridi kuorma-autojen kaupasta Japanin ulkopuolelle. Star Track Express, jonka pääkonttori on Gordonissa Sydneyn lähellä, tilasi 25 autoa. Ne toimitetaan asiakkaalle jo maaliskuun loppuun mennessä. Valmistajan toimitusjohtaja Albert Kirchman kertoo, että he ovat iloisia voidessaan toimittaa autot yhdelle Australian menestyneimmistä kuljetusyhtiöistä. Kirchmannin mukaan se kertoo siitä, että asiakas kunnioittaa korkealaatuisia ajoneuvoja ja toiminnan kustannustehokkuutta ympäristöystävällisin keinoin. Ensimmäinen Japanin ulkopuolelta tehty hybridi hyötyauto tilaus tuli Irlannista lokakuussa 2009. Paikallinen sähkönjakeluyhtiö tilasi kymmenen Fuso Canter Eco Hybrid kuorma-autoa. Fuso Canter Eco Hybrid esiteltiin vuonna 2006. Sen jälkeen valmistaja on myynyt Japanin kotimarkkinoille jo yli 800 autoa. Mitsubishin Fuso Canter hallitsee ylivoimaisesti Japanin hybridi kuorma-auto markkinoita. Nyt Japanin kotimarkkinoiden hyvät kokemukset voidaan siirtää hyötykäyttöön maailmanlaajuisesti. Kevyen kuorma-auton rinnakkainen Hybridi järjestelmä vähentää merkittävästi polttoaineen kulutusta ja päästöjä Australialaisella Star Track Expressillä on laaja paikallinen yhteistyökumppaneiden verkosto. Se tarjoaa asiakkailleen nopeaa ja tehokasta kuljetuspalvelua ja logistiikkaratkaisuja, joihin kuuluvat niin maantie- kuin ilmarahti sekä varastointi. Star Track Expresssillä on pitkät perinteet hyödyntää uusinta teknologiaa asiakkaidensa hyväksi. Samalla yhtiö on onnistunut pienentämään toimintansa aiheuttamaa rasitetta ympäristölle. Yhtiön maine ympäristöystävällisistä ratkaisuista on tärkeää asiakkaiden lisäksi myös sen työntekijöille.. Mitsubishi Fuso kuorma- ja linja-autot Co sijaitsee Kawasakissa Japanissa. MFTBC( Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation) on yksi Aasian johtavista hyötyajoneuvovalmistajista. Daimler AG omistaa 85 prosenttia sen osakekannasta. MFTBC kuuluu Daimler Kuorma-autot osastoon Daimler AG:ssä. Yhteystiedot: Staffan Nyberg, Mitsubishi Fuso Canter - tuotepäällikkö, Veho Hyötyajoneuvot puh. 0500 413832, staffan.nyberg@veho.fi Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 050 383 4490, karin.backlund@veho.fi Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja: www.media.daimler.com