Mitsubishi Motors ja smart sopivat moottoriyhteistyöstä

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ja smart gmbh ovat solmineet moottorien toimitusta koskevan yhteistyösopimuksen. Lokakuun 21. päivänä Tokiossa solmitun sopimuksen mukaisesti smart varustaa tulevaisuuden uudet smart fortwo-mallit Mitsubishin valmistamilla moottoreilla. Kyseessä on Mitsubishin i-konseptiautoa varten kehitetyt uuden sukupolven vapaasti hengittävät sekä turboahtimella varustetut voimanlähteet. Ne valmistetaan Mitsubishin Japanissa sijaitsevalla Mizushiman moottoritehtaalla. Mitsubishi Motors Corporation ja smartin emoyhtiö DaimlerChrysler ovat aiemmin tehneet eri asteista kaikkia osapuolia hyödyttävää tuotannollista ja teknistä yhteistyötä. Yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa. Nyt solmitun sopimuksen kautta uusien moottoreiden valmistusmäärä kasvaa ja sitä kautta niiden yksikkökustannus laskee. Lisätietoja: Karin Bäcklund, tiedotuspäällikkö, Veho Group Oy Ab, puh. 010 569 2202

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.