Neck-Pro -pääntuki vakiovarusteeksi neljään Mercedes-Benz -malliin

·Neck-Pro - aktiivinen pääntukijärjestelmä lisää turvallisuutta peräänajoissa ·Vakiovaruste kesästä lähtien C-, E-, CLK- ja CLS-sarjan autoissa

Mercedes-Benzin kehittämä aktiivinen pääntukijärjestelmä Neck-Pro lisää autossa olevien turvallisuutta eräässä tyypillisimmistä kolaritilanteista, peräänajossa. Järjestelmän toimintaa säätelee sähköinen ohjausyksikkö. Jos sen anturit havaitsevat riittävän voimakkaan peräänajon tapahtuvan, ne vapauttavat pääntukien sisällä olevat esijännitetyt jouset. Niiden voimasta tuet työntyvät sekunnin murto-osassa 40 millimetriä eteen ja 30 millimetriä ylöspäin suojaten etumatkustajien päätä ja niskaa ja vähentäen vakavien whiplash- eli piiskanheilahdusvammojen riskiä. Neck-Pron toiminnan jälkeen eteen ja ylöspäin työntyneet pääntuet voidaan vapauttaa auton mukana tulleella erikoistyökalulla ja työntää takaisin alkuperäisille paikoilleen. Neck-Pro -aktiivinen pääntukijärjestelmä on vakiovaruste sekä kuljettajan että etumatkustajan paikalla C- ja E-sarjojen sedaneissa ja farmarimalleissa, CLK-Coupé- ja Cabriolet-malleissa sekä neliovisessa CLS Coupéssa. Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteista: www.mercedesmedia.fi Infokanava, Materiaalipankki, MB kuvapankki lehdistölle, MB henkilöautot, Tekniikka käyttäjätunnus: mercedes salasana: press Lisätietoja: Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö puh. 010-569 2202 Pauli Eskelinen, tuotepäällikkö, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä puh. 010-569 2530

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.