Porvoon Jokirannasta Mercedes-Benz –mainonnan taustamaisema

• Kansallismaisema näkyy vahvasti tulevassa mediamainonnassa
  • Kilpailu toteutettiin sosiaalisessa mediassa
  • Kuvakilpailun voittaja Anttu Pekkarinen saa käyttöönsä Suomessa valmistetun Mercedes-Benz A-sarjan auton

Kuvakilpailun idea syntyi tarpeesta saada Suomessa valmistettavan Mercedes-Benz A-sarjan mainoskuvien taustalle suomalainen maisema. Kilpailuun lähetettiin yli 500 kuvallista ehdotusta, joista kattava yhteenveto on nähtävissä osoitteessa http://www.mbbackstage.fi/

Elokuun ensimmäisellä viikolla Vehon Mercedes-Benz markkinointi kävi kuvat läpi yhdessä mainostoimiston kanssa. Alkukarsinnan kautta valikoivat finalistit, joiden joukosta voittajamaisemaksi arvottiin Anttu Pekkarisen kuvaotos Porvoon Jokirannasta.

-        Porvoossa yhdistyvät hienolla tavalla kaikki suomalaisuuden elementit: jokirannan mukanaan tuoma vesi, puhtaus, luonnonläheisyys ja vanhat punaiset rakennukset. Uskon, että monet suomalaiset tunnistavat kuvistamme Porvoon, Mercedes-Benz Henkilöautojen markkinointipäällikkö Kasper Jansson sanoo.

Porvoon jokirannassa aikaisin perjantaina 12.8 aamulla otettua kuvaa tullaan laajalti käyttämään Suomessa julkaistavissa sanoma- ja aikakauslehtimainoksissa sekä internet-mainonnassa. Samassa yhteydessä mainostoimisto Folk Finland ja Lataamo Group kuvasivat myös Mercedes-Benz GLC:n, jonka tuotanto Valmet Automotiven tehtaalla Uudessakaupungissa alkaa ensi vuonna.

Ympäristöministeriö valitsi Suomen itsenäisyyden 75-juhlavuonna 27 erityisen merkittävää maisemakokonaisuutta, jotka nimettiin Suomen kansallismaisemien listalle. Porvoonjokilaakso ja Vanha Porvoo ovat tällä listalla.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Korkean resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Kasper Jansson, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, markkinointipäällikkö, puh. 010-569 2772, GSM 050- 3889870, kasper.jansson@veho.fi

Pekka Koski, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, lehdistöpäällikkö, GSM 0400-210 490, pekka.koski@veho.fi