Sixt kasvattaa kalustoaan smart fortwo mhd- autoilla

Sixt tuo ensimmäisenä autovuokraamona Suomessa kalustoonsa suositut smart fortwo mhd autot. Sixtin autokalusto kasvaa nyt 15 smartilla, jotka saivat raikkaan Sixt ilmeen. smart on mikrohybridi ja vähäpäästöisyytensä vuoksi sillä saa 50% alennuksen pysäköintimaksuista. Sixtin dynaamisen hinnoittelun ansiosta myös vuokrahinta on edullinen; smartin voi vuokrata itselleen viikonlopuksi alle sadalla eurolla. Sixtin Facebook- sivujen kautta pääsee osallistumaan kilpailuun jossa voi voittaa smartin kahdeksi viikoksi käyttöön!

Helsinki, 30.3.2011

Sixt tuo ensimmäisenä autovuokraamona Suomessa kalustoonsa suositut smart fortwo autot. Sixtin vuokraamissa smarteissa yhdistyvät mukavuus ja trendikkyys passion- varustelutason myötä. Automaattivaihteisto tuo mukavuutta erityisesti kaupunkiajoon ja panorama katto on erikoisuus. Vuokrattavissa olevat smartit eroavat Sixtin muusta kalustosta myös siksi, että ne ovat saaneet ns. Sixt ilmeen. Tridion- runko on teipattu oranssiksi ja muuten valkoista autoa koristaa Sixtin logot molemmissa kyljissä sekä konepellissä. Takaa löytyy myös Sixtin puhelinnumero ja internet-osoite. Normaalisti vuokra-autoissa on hyvin huomaamattomat logot, mutta smarteihin värikäs teippaus antaa raikkautta. ”Suurin osa asiakkaista hyväksyy teippaukset koska kyseessä on edullinen, ei edustusauto. Auto toimii samalla liikkuvana mainoksena ja se laskee omalta osaltaan vuokrahintaa. Asiakkaat ymmärtävät yleensä tämän yhtälön hyvin.” , sanoo Sixtin Suomen kehitys- ja markkinointipäällikkö Taina Kivistö. Muualla maailmassa teippaukset edullisimmissa vuokra-autoissa on hyvin tyypillinen ilmiö.

smart on mikrohybridi ja vähäpäästöisyytensä vuoksi sillä saa 50% alennuksen pysäköintimaksuista.  Helsingin kaupunki myöntää alennuksen huhtikuun alusta kaikille bensiini- ja dieselautoille joiden hiilidioksidipäästöt jäävät alle 100g/km. ”Tämä tulee varmasti lisäämään smartin suosiota etenkin kaupunkiautona.” , kertoi Sixtin Suomen toimitusjohtaja Seppo Sariola.  Vähäpäästöisiä autoja jotka ovat oikeutettu alennukseen on Sixtin kalustosta löytynyt jo ennen smartin tuloakin. Esimerkiksi Citroën C3 diesel- auton hiilidioksidipäästöt ovat alle 100 g/km.  MHD on kirjainlyhenne sanasta mikrohybridi ja tarkoittaa Start&Stop- toiminnalla varustettua bensiini- tai dieselmoottoria. Järjestelmä ehkäisee turhaa tyhjäkäyntiä esimerkiksi liikennevaloihin pysähdyttäessä. Moottori sammuu automaattisesti pysähdyttäessä ja käynnistyy uudelleen kytkinpoljinta painettaessa.

Sixtin dynaamisen hinnoittelun ansiosta smartin voi vuokrata viikonlopuksi alle sadalla eurolla. Sixt on dynaamisen hinnoitttelumallin pioneeri autonvuokrausalalla Suomessa. Hotellit ja lentoyhtiöt ovat samanlaista hinnoittelua käyttänet jo vuosia Suomessakin, mutta autovuokraamoista löytyy vielä vanhanaikaisia hintataulukoita. Dynaaminen hinnoittelu tarkoittaa, että hinta muuttuu joka päivä kysynnän mukaan. ”Edullisimman hinnan saa silloin kun autoja on paljon vapaana eli tekemällä varauksen hyvissä ajoin ennakkoon.” , Sixtin Suomen myyntipäällikkö Tuomas Valta neuvoo.

Haluatko voittaa smartin ilmaiseksi käyttöösi? Sixtin Facebook sivuilla käynnistyy viikolla 14 kilpailu jonka voittajat saavat smartin ilmaiseksi käyttöönsä kahdeksi viikoksi. Kilpailun tarkemmat ohjeet lähetetään kaikille Sixtin Facebook- sivulla rekisteröityneille, nyt kannattaa siis käydä klikkaamaassa ”Like” osoitteessa www.facebook.com/sixt.fi.

Mikä Sixt?

Sixt on Euroopan vanhin ja yksi suurimmista autovuokraamoista, joka aloitti autonvuokraus toiminnan jo vuonna 1912 Saksan Munchenissa. Vuonna 2010 Business Traveler USA- lehden lukijat valitsivat Sixtin maailman parhaaksi autovuokraamoksi.

Sixt toimipisteverkosto kattaa jo yli 100 maata joissa Sixt tunnetaan hyvästä asiakaspalvelusta, alan  tehokkaimmasta vuokrausprosessista ja laadukkaasta autovalikoimasta. Etsitpä sitten kompaktia kaupunkiautoa, eksoottista avoautoa tai edullista loma-autoa, ota yhteyttä Sixt autovuokraamoon.

Suomessa toimipisteemme sijaitsevat kaikissa suurissa kaupungeissa ja niiden lentoasemilla. Tarkat yhteystiedot ja aukioloajat sekä paljon muuta löydät osoitteesta www.sixt.fi.

Sixt autovuokraamo/ Taina Kivistö, Kehitys- ja markkinointipäällikkö

Sähköposti: taina.kivisto@sixt.fi