Stockmann Auto Oy Ab:n osakekannan kauppa Veho Groupille sai kilpailuviraston hyväksynnän

Kilpailuvirasto on 3.2.2006 antamassaan päätöksessä hyväksynyt Stockmann Auto Oy Ab:n osakekannan myynnin Veho Groupille. Tehtyjen sopimusten mukaan Stockmann Auto siirtyy Vehon hallintaan 1.3.2006. Veholle siirtyvät seuraavat toimipaikat: Stockmann Auto Oulu, Tampere, Herttoniemi, Tikkurila, Pitäjänmäki sekä Pitäjänmäen Takkatiellä sijaitseva vauriokorjaamo. Henkilöstö (n. 260 henkeä) siirtyy Vehoon vanhoina työntekijöinä. Stockmann Auton edustuksista siirtyvät sekä Ford että Skoda. BMW:n ja Minin osalta käydään parhaillaan neuvotteluja. Lisätietoja: Esa Mäkinen, toimitusjohtaja, Veho Oy Ab, puh. 010 569 2500 Konkurrensverket godkänt Veho Groups köp av aktiestocken i Stockmann Auto Oy Ab Konkurrensverket har godkänt 3.2.2006 att Veho Group köper aktiestocken i Stockmann Auto Oy Ab. I enlighet med köpeavtalet övergår Stockmann Auto till den nya ägaren 1.3.2006. Veho övertar följande försäljningsställen: Stockmann Auto Uleåborg, Tammerfors, Hertonäs, Dickursby och Sockenbacka samt plåtverkstaden vid Spiselvägen i Sockenbacka. Personalen, ca 260 personer, övergår i Vehos tjänst som gamla arbetstagare. Av Stockmann Autos agenturer övertar Veho Ford och Skoda. Underhandlingar om BMW och Mini pågår. Mera information ger: Esa Mäkinen, verkställande direktör, Veho Oy Ab, tfn 010 569 2500

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.