• Veho Oy Ab/

Uusi C-sarjan farmari Mercedes-Benz C-sarjan farmarissa yhdistyvät hyvät tilat, mukavuus ja erinomaiset ajo-ominaisuudet

• Uuden C-sarjan vahvuudet ajettavuudessa, turvallisuudessa ja mukavuudessa yhdistyvät farmarimallissa monipuolisesti muunneltavaan tavaratilaan.
• Automaattisesti napin painalluksella avautuva ja sulkeutuva takaluukku.
• Säilytyslokerot, kiinnityskoukut ja kokoon taittuva ostoskori tekevät maksimissaan 1500 litran tavaratilasta erittäin käytännöllisen.
• Agility Control package: tarkempi ohjaus, säätyvä iskunvaimennus ja täsmällinen kuusiportainen vaihteensiirto.
• Jopa 12 prosenttia alempi polttoaineen kulutus edeltäjään verrattuna.
• Tarjolla huippulaatua farmariluokkaan: C 63 AMG farmari 6,3 litran V8-moottorilla.

Mercedes-Benz esittelee vain muutama kuukausi uuden C-sarjan sedanin saapumisen jälkeen myös farmarikorisen C-sarjan auton. Uuden C-sarjan ajettavuus yhdistyy nyt luokkansa suurimpaan, monipuolisesti muunneltavaan tavaratilaan. Nykyiseen C-sarjan farmarimalliin verrattuna tavaratila kasvaa 146 litralla.

Uuden C-sarjan farmarin muuntuvan tavaratilan koko vaihtelee 485–1500 litraan takaistuimia tarpeen mukaan taittamalla. Suurin mahdollinen sisäpituus mitattuna takaluukusta etumatkustajan jalkatilaan on 2,82 metriä. Kasvua edeltäjämalliin on tullut näin peräti 17 senttiä.

Suuren tavaratilan käytettävyyttä helpottavat lisävarusteena saatavat Easy-pack-kuormausjärjestelmä sekä napin painalluksella automaattisesti avautuva ja sulkeutuva takaluukku. Auton kuormaaminen on entistä helpompaa, mukavampaa ja turvallisempaa. Esimerkiksi kaksi ostoskassikoukkua, neljä kuormansidontalenkkiä sekä verkoilla suljettavat säilytyslokerot yhdessä suojaverhon ja tavaratilan matkustamosta erottavan verkon kanssa varmistavat turvallisen kuormaamisen. Lisävarusteena saatavalla kuormankiinnityspaketilla voidaan sekä jakaa 180 senttiä pitkää ja 120 senttiä leveää kuormatilaa osastoihin että varmistaa kuorman tukeva kiinnitys.

C-sarjan farmari ilahduttaa sedan-mallin tapaan erinomaisella ajettavuudeltaan mukavuudesta tinkimättä. Vakiovarusteena seuraava Agility Control package sisältää muun muassa automaattisesti säätyvän iskunvaimennuksen, joka takaa erinomaisen mukavuuden tavanomaisissa ajotilanteissa. Tarpeen vaatiessa vaimennusteho kasvaa tasapainottamaan auton käytöstä dynaamisemmissa ajotilanteissa, jolloin vaaditaan jäykempää vaimennusta. Myös ohjaus on kuusi prosenttia aiempaa nopeampi. Täsmällinen vaihteisto on kuusiportainen.

C-sarjan farmari on saatavana C-sarjan sedanista tutulla moottorivalikoimalla, alkaen C 180 Kompressorista aina kuusisylinteriseen C 350 -malliin, jonka yhteydessä on aina 7G-Tronic seitsenportainen automaattivaihteisto. Nelivetoisena farmarina on tarjolla C 320 CDI 4Matic. Edeltäjään verrattuna kasvaneista tehoista huolimatta moottoreiden polttoaineen kulutus on laskenut. Esimerkiksi C 200 CDI -farmari kuluttaa polttoainetta ainoastaan 6 litraa sadalla kilometrillä, mikä riittää yli 1000 kilometrin toimintamatkaan yhdellä tankkauksella.

Avantgarde-versio korostaa C-sarjan farmarin urheilullista luonnetta, kun taas Elegance-versio muistuttaa erityisesti Mercedes-Benzin mukavuudesta ja ylellisyydestä. Classic-malli on puolestaan hillityn tyylikäs.

Uuden Mercedes-Benz C-sarjan farmarin ensiesiintyminen yleisölle tapahtuu Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuun alussa. Suomessa tuore C-sarjan farmari esitellään marras-joulukuun vaihteessa Helsinki Motor Showssa.

Farmarikoriin ennätysmäärä AMG-voimaa

Mercedes-Benzin C-sarjan farmarimalliston huipulle saadaan heti tuoreeltaan C 63 AMG farmari -malli, jota ryydittävät samat voimat kuin vastaavaa sedan-korista autoakin. Autossa on vapaasti hengittävä 6,3-litrainen AMG V8-moottori, joka tuottaa 336 kw/457 hv/6 800 rpm tehon sekä 600 newtonmetrin väännön 5 000 minuuttikierroksen kohdalla. Nollasta sataan kilometriin auto kiihtyy vain 4,6 sekunnissa, ja huippunopeus on rajoitettu 250 kilometriin tunnissa.

Seitsenportainen säädettävä AMG Speedshift 7G-Tronic-vaihteisto mahdollistaa sekä vaivattoman ja leppoisen arkiajon että erittäin nopeat vaihdot välikaasuineen. Kolme valinnaista asetusta ovat Sport, Comfort ja Manual. Kokonaan uusi etuakselisto, nopeuden mukaan säätyvä AMG-urheiluohjaus, kolme valintaohjelmaa sisältävä ESP-ajonvakautus sekä AMG-jousitus takaavat C 63 AMG farmarille luokassaan ainutlaatuisen ajomukavuuden ja suorituskyvyn.

Auton vakiovarustukseen kuuluvat 18-tuumaiset, viisipuolaiset AMG-kevytmetallivanteet. Rengaskoko on edessä 235/40 R18 ja takana 255/35 R18. Ulkoisesti AMG-malli erottuu enemmän kuin koskaan sarjatuotantoversiosta. AMG-laatu näkyy korimuotoilussa muun muassa erottuvasta jäähdyttimen säleiköstä sekä kromatuista AMG-urheilupakoputkista, joita on kaksi paria.

Uuden Mercedes-Benz C-sarjan farmarin hinnat.

C 180T Kompressor Business 43 950,00
C 320T CDI 63 950,00
C 320T CDI A 67 770,00
C 320T CDI 4Matic A 71 300,00