Uusi Mercedes-Benz Sprinter käynnistää pakettiautovuoden

• Mercedes-Benzin uuden Sprinterin myynti Suomessa alkaa maaliskuussa
  • VR Trackin Unimog-kaksitieajoneuvoa pilotoidaan ratojen lumitöissä
  • Uusi X-sarja esittäytyi kiinteistöhuoltoautona Talvitiepäivillä Lahdessa
  • Hegelmannin Actros-strategia: 1000 autoa tähän mennessä, 500 uutta tänä vuonna
  • Setra toimittaa sarjan pitkänmatkan linja-autoja Liettuaan
  • Mercedes-Benz tukee kalustotoimituksilla rauhaa ja vakautta Jordaniassa
  • Mercedes-Benz toimittaa 115 Atego-pohjaista jäteautoa Chileen

Mercedes-Benzin uuden Sprinterin myynti Suomessa alkaa maaliskuussa

Mercedes-Benzin eniten myyty pakettiautomalli Sprinter uudistuu perusteellisesti kevään aikana. Suomessa uutuusmallin myynti alkaa maaliskuussa, ja ensimmäiset autot saadaan maahan jo kesäkuun aikana. Sprinter lyö kaikki aiemmat ennätykset pakettiautojen yksilöllisessä muunneltavuudessa ja vastaamisessa kunkin asiakkaan omiin tarpeisiin: tarjolle saadaan kaikkiaan yli 1700 erilaista Sprinter-vaihtoehtoa. Sprinterin vahvuuksia ovat lisäksi pitkälle viety verkottuneisuus, huippuluokan turvallisuusjärjestelmät, tehdasasenteiset Mercedes PRO connect -järjestelmät kuljettajan ja kuljetusten järjestelijän tukena sekä kokonaan uusi MBUX-multimediajärjestelmä. Sprinterin suurin tavaratilan koko on peräti 17 kuutiota, ja auton kyytiin mahtuu enimmillään seitsemän eurokokoista kuormalavaa ja 3000 kilon hyötykuorma.

VR Trackin Unimog-kaksitieajoneuvoa pilotoidaan ratojen lumitöissä

Suomessa ja Ruotsissa toimiva radanrakennus-, suunnittelu ja kunnossapitoyhtiö VR Track on pilotoinut ainutlaatuista, sekä tiellä että kiskoilla liikkuvan Unimog-kaksitieajoneuvon. Pilotissa on testattu Unimogin valmiutta ja soveltuvuutta lumi- ja sähköratatöihin. Erikoisvarusteltu Unimog voi ajaa tietä pitkin tasoristeykseen ja liikkua siitä suoraan työkohteeseen kiskoja pitkin. Unimog U427 Road-Rail-kaksitieajoneuvossa on 220 kW:n tehoinen 6-sylinterinen moottori. Auto on varusteltu 12 tonnimetrin nosturilla, lumiauralla ja -lingolla sekä harjalaitteella, jotka soveltuvat erityisesti käytettäviksi rautatieympäristössä. Unimog toimii missä tahansa Suomen 6000 kilometrin pituisilla kiskoreiteillä – sekä tarvittaessa länsirajan toisella puolella Ruotsissa, sillä sen raideleveys on tarvittaessa säädettävissä Suomen 1524 millistä Ruotsin 1435 milliin. Unimogin etuina ovat selvästi perinteistä raskasta ratakonekalustoa edullisemmat huolto- ja operointikustannukset.

Uusi X-sarja esittäytyi kiinteistöhuoltoautona Talvitiepäivillä Lahdessa

Mercedes-Benzin uusi X-sarja nähtiin tositoimissa Suomen tieyhdistyksen Talvitiepäivillä Lahdessa, jossa se ensiesiteltiin kiinteistöhuoltoautoksi varusteltuna. Talvitiepäivien osallistujat saivat tutustua X-sarjan ominaisuuksiin tapahtuman työnäytösalueella. X-sarja on vahvistettu kiinteistökäyttöön muun muassa kotimaisella HillTip-talvipaketilla, johon kuuluvat muun muassa 2250 VP Snowstriker -nivelaura sekä 550 Icestriker -hiekoitin.

Hegelmannin Actros-strategia: 1000 autoa tähän mennessä, 500 uutta tänä vuonna

Saksalainen, koko Euroopassa operoiva Hegelmann Group saa helmikuussa käyttöönsä viimeisen 30 kappaleen sarjan Mercedes-Benz Actros 1845 LS -toimituksistaan. Autot on toimitettu kuljetustehtäviin vain kahden vuoden aikana. Eikä tahti ole hiipumassa, sillä tänä vuonna Hegelmann vahvistaa laivastoaan vielä 500 uudella Actrosilla. ”Alhaiset kokonaiskustannukset, optimaalinen turvallisuus sekä ajoneuvojen hyvä saatavuus”, Mercedes-Benz Trucksin myyntijohtaja Till Oberwörde perustelee jättikaupan taustoja.

Setra toimittaa sarjan pitkänmatkan linja-autoja Liettuaan

Liettualainen Vilneda Uab -tilausliikenneyhtiö on saanut käyttöönsä ensimmäiset yhdeksän Setra-merkkistä turisti- ja tilausliikennelinja-autoa kaikkiaan 32 auton toimitussarjasta. Kahdeksan autoista on ComfortClass-mallia ja yksi kappale kaksikerroksista S 431 DT -mallia. Autot tulevat tilausliikenteeseen Baltian, Skandinavian ja Euroopan maiden tilausliikenteessä. Vilneda Uabin toimitusjohtaja Tautvydas Zilinskasin mukaan tilauksen Setran hyväksi ratkaisivat matkustusmukavuus, luotettavuus, muotoilu sekä alhainen polttoaineenkulutus. Yhtiö on käyttänyt Setroja Liettuassa vuodesta 2013 lähtien.

Mercedes-Benz tukee kalustotoimituksilla rauhaa ja vakautta Jordaniassa

Saksa avustaa Jordaniaa alueellisen vakauden ylläpitämisessä, terrorismin torjunnassa ja pakolaiskriisin hallinnassa toimittamalla maahan 126 Mercedes-Benz-pikkubussia ja kuorma-autoa. Ajoneuvot luovutti jordanialaisille vastaanottajille Saksan puolustusministeri Ursula von der Leyen. Toimitus käsittää 56 kappaletta Sprinter Transfer -pikkubussia, 20 Zetros 2733 A 6x6 -kuorma-autoa sekä 50 Zetros 1833 A 4x4 -kuorma-autoa. Autot on tarkoitettu henkilö- ja tavarakuljetuksiin raja-alueilla ja maan pakolaisleireillä. Sopimus sisältää myös varaosatoimituksia ja koulutuspalvelujen järjestämistä.

Mercedes-Benz toimittaa 115 Atego-pohjaista jäteautoa Chileen

Mercedes-Benzin tytäryhtiö Brasiliassa, Mercedes-Benz do Brasil, toimittaa 115 Atego-pohjaista jäteautoa Chileen. Ostajina ovat paikalliset Veolia- ja Starco Demarco -yhtiöt. Atego-kaupan ratkaisivat mallin etenemiskyky ja ketteryys sekä luja rakenne, jotka sopivat erinomaisesti jätteenkeräykseen Chilen vuoristoisessa maastossa. Mercedes-Benz do Brasil -yhtiö valmisti viime vuonna noin 7300 kuorma-autoa, joita myyttiin noin 50 maassa neljällä mantereella. Tärkeimmät vientimaat ovat Argentiina ja Chile.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.vehotrucks.fi ja www.mercedes-benz.fi/pakettiautot ja www.mercedes-benz.fi/kuorma-autot ja http://media.daimler.com/.

Suuren resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Jani Tolonen, myyntijohtaja, Mercedes-Benz tila- ja pakettiautot sekä kevyet kuorma-autot, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 040-093 7733, jani.tolonen@veho.fi

Jouni Kummala, myyntijohtaja, Mercedes-Benz kuorma-autot ja Fleet-myynti, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 0400-883 299, jouni.kummala@veho.fi

Antti Puolakkainen, myyntijohtaja, Erikoisajoneuvot, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050-551 1951, antti.puolakkainen@veho.fi