Uusi nimi, lisää dynamiikkaa ja enemmän vaihtoehtoja

• SLK-roadsterin uudistunut seuraaja on tarjolla viitenä malliversiona

• Uusi aloitusmalli SLC 180, tarjolla myös Mercedes-AMG SLC 43

• Vakiovarusteina timanttikuvioitu etusäleikkö ja aktiivinen jarruavustin

Mercedes-Benzin uusi SLC:

Mercedes-Benzin uusi SLC jatkaa valmistajansa jo 20-vuotista pienten roadster-mallien perinnettä. Edeltävää, vuonna 1996 ensiesiteltyä Mercedes-Benz SLK:ta on myyty yhteensä 670 000 kappaletta. Uusi nimi SLC kertoo mallin läheisestä sukulaisuudesta Mercedesin C-sarjaan, josta myös iso osa sen teknisistä ratkaisuista on peräisin. Roadster-luokan molempiin päihin saadaan myyntiin lisää vaihtoehtoja: aloitusmalli SLC 180 ja toisaalta huippusuorituskykyinen Mercedes-AMG SLC 43.

”Vuonna 1996 Mercedes-Benz määritteli roadster-luokan uudelleen innovatiivisella vario-roof-kattoratkaisullaan. Uudelleen ristityssä kompaktissa roadsterissamme yhdistyvät yhä ihanteellisella tavalla ajamisen intohimo ja puhdas järki. Malli viehättää sekä mieltä että sydäntä”, Mercedes-Benzin myynti- ja markkinointijohtaja Ola Källenius luonnehtii.

Uuden SLC:n luonteenomaisia piirteitä ovat pitkä, nuolenmuotoinen konepelti ja timanttikuvioinen jäähdyttimen säleikkö, joka on autossa vakiovaruste. Valinnaisvarusteena saatavana on älykäs LED ILS-valojärjestelmä, joka sopeutuu kaikkiin ajo- ja valaistusolosuhteisiin kuten kääntymiseen sekä ajamiseen liikenneympyrässä tai moottoritiellä. SLC:n katto avautuu ja sulkeutuu entistä nopeammin, ja kattoa voidaan käyttää vielä ajettaessa noin 40 kilometrin tuntinopeutta. Tavaratila on suurin tässä autoluokassa, peräti 335 litraa.

Mercedes-Benzin uusi SLC-mallisto:

SLC 180 SLC 200 SLC 300 SLC 250 d SLC 43
Sylinterit rivi4 rivi4 rivi4 rivi4 V6
Iskutilavuus cm3 1595 1991 1991 2143 2996
Teho kw/hv/rpm 115/156/ 5300 135/184/ 5500 180/245/ 5500 150/204/ 3800 270/367/ 5500–6000
Vääntö Nm/rpm 250/ 1200–4000 300/ 1200–4000 370/ 1300–4000 500/ 1600–1800 520/ 2000–4200
Yhd. kulutus l/100 km 5,6 (5,6)* 6,1 (5,7) (5,8) (4,4) (7,8)
CO2-päästöt g/km 127 (128) 142 (133) (134) (114) (178)
Kiihtyvyys 0–100 km/h, s 7,9 (8,1) 7,0 (6,9) (5,8) (6,6) (4,7)
Huippunopeus km/h 226 (223) 240 (237) (250) (245) (250)

*Suoritusarvot 9G-Tronic-vaihteistolla

Urheilullinen 9G-Tronic-automaattivaihteisto on vakiovaruste SLC 250 d-, SLC 300- ja SLC 43 –malleissa. SLC 180:ssä ja SLC 200:ssa on vakiovarusteena 6-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto, mutta niihinkin 9G-Tronicin saa valinnaisvarusteena.

SLC:n Dynamic Select –valitsin tarjoaa kuljettajan käyttöön viisi ajotilaa: Comfort, Sport, Sport +, Eco ja Individual. Valittu ajotila vaikuttaa moottorin, vaihteiston, ohjauksen ja jousituksen toimintoihin siten, että kuljettajalla on joka hetki käytössä parhaalla mahdollisella tavalla kulloisiinkin ajo-olosuhteisiin reagoiva suorituskykyinen auto. Dynamic Select on vakiovaruste SLC 300-, SLC 250- d sekä SLC 43 –malleissa. SLC 43:een saa lisäksi valinnaisvarusteena taka-akselin mekaanisen tasauspyörästön lukon, joka parantaa pitoa erityisen urheilullisessa ajossa.

SLC:n vakiovarusteisiin kuuluu aktiivinen jarruavustin, joka muissa Mercedes-Benz-malleissa tunnetaan CPA Plus –nimellä (Collision Prevention Assist Plus). Avustin varoittaa säädetyn turvavälin lyhentymisestä edellä ajavaan ja jarruttaa tarvittaessa täysin automaattisesti peräänajon estämiseksi.

Uuden Mercedes-Benz SLC-malliston hinnat vahvistetaan alkuvuodesta. Ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille keväällä 2016.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/ .

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

SLC kuvat suoraan linkistä:

Karin Bäcklund, Veho Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. puh. 050–383 4490, karin.backlund@veho.fi

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530,

pauli.eskelinen@veho.fi

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.