Valmet Automotive esitteli Mercedes-Benzin A-sarjan tuotantoa kutsuvierastilaisuudessa

Valmet Automotive esitteli Uudenkaupungin tehtaalla Mercedes-Benzin A-sarjan äskettäin käynnistettyä sarjatuotantoa median ja yhteistyöyritysten edustajille tänään järjestetyssä kutsuvierastilaisuudessa. Tilaisuuteen osallistui myös edustajia Daimler AG:n johdosta sekä työministeri Lauri Ihalainen.

Tilaisuuden 90 kutsuvierasta tutustuivat ensi kertaa esiteltyyn A-sarjan tuotantoprosessiin Uudessakaupungissa. Ohjelma sisälsi myös Suomessa valmistetun A-sarjan auton symbolisen luovutuksen asiakkaalle. Luovuttajana oli Valmet Automotiven valmistuspalvelujen johtaja Risto Hukkanen ja vastaanottajana Daimlerin ostotoimesta ja toimittajalaadusta vastaava johtaja Klaus Zehender.

Puheissa painotettiin Valmet Automotiven ja Daimler AG:n yhteistyön merkitystä molemmille osapuolille sekä projektin esimerkillistä toteutusta.

-          Tuotantolinjalta tullut auto symboloi sitä osaamista ja yhteistyötä, jota nykyinen maailma tarvitsee. Tämä tehdas tuo yhteen saksalaisen designin ja suunnittelun, suomalaisen insinöörin ja tuotannon, kuten kaiken sen muunkin alihankintaosaamisen, jota tämän auton valmistus on edellyttänyt, kertoi työministeri Lauri Ihalainen.

-          Korkealuokkainen yhteistyö kuluneiden 12 kuukauden aikana on ollut avainasemassa tämän vaativan projektin menestyksellisessä toteutuksessa. Uskomme, että tämä on askel kohti pitkäaikaista Valmet Automotiven ja Daimler AG:n kumppanuutta, totesi Valmet Automotiven hallituksen puheenjohtaja Olli Vaartimo.

-          A-sarjan valmistusprojektissa Valmet Automotive on meille täydellinen kumppani. Valmet Automotive pystyy luotettavasti toteuttamaan prosessit ja korkeat laatuvaatimukset, joita edellytämme Mercedes-Benz-autojen valmistuksessa. Lisäksi Valmet Automotiven asenne on vakuuttanut meidät – asiakkaan ja projektin menestyksen eteen tehdään työtä tinkimättömästi, totesi Daimler AG:n puolesta Klaus Zehender.

Mercedes-Benz A-sarjan sarjatuotanto käynnistyi Uudessakaupungissa suunnitelmien mukaisesti elokuun aikana. Ensimmäiset Suomessa valmistetut A-sarjan Mercedes Benz –autot on jo toimitettu asiakkaalle. Valmistussopimuksen mukaan Valmet Automotive valmistaa yli 100 000 A-sarjan autoa vuosina 2013-2016.

Viestintäjohtaja Teija Åhlman

sähköposti: teija.ahlman@valmet-automotive.com

Valmet Automotive tuottaa autoteollisuudelle suunnittelu- ja valmistuspalveluja, avoautojen kattojärjestelmiä sekä niihin liittyviä liiketoimintapalveluja. Erikoisalaamme ovat korkean arvoluokan henkilöautot, avoautot ja sähköiset ajoneuvot. Palveluksessamme on yli 1600 osaajaa Suomessa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa.

www.valmet-automotive.com