Valmet Automotive on käynnistänyt tänään uuden A-sarjan tuotannon

Mercedes-Benzin uuden, neljännen sukupolven A-sarjan tuotanto on käynnistynyt tuotantosuunnitelman mukaisesti tänään Valmet Automotiven tehtaalla Uudessakaupungissa. Uuden automallin valmistus on alkanut jo aiemmin Mercedes-Benzin Rastattin ja Kecskemétin tehtailla Saksassa ja Unkarissa.

Valmet Automotive valmisti myös A-sarjan edellisen sukupolven mallia, joten  muutostarpeet Uudenkaupungin autotehtaalla olivat nyt tavallista vähäisempiä. Eniten muutoksia on tehty A-sarjan hitsaamoon, jossa robottien määrä on noussut 223:een ja automaatioaste 95 prosenttiin. Manuaalisista työasemista on luovuttu kokonaan.

Tuotanto-osastojen muutostöillä on varmistettu kapasiteetti kahdelle automallille sekä kehitetty ergonomiaa, työturvallisuutta ja tuottavuutta. Valmet Automotive rekrytoi uuden A-sarjan tarpeisiin noin 500 henkilöä. Suurin osa on jo valittu, mutta autonrakentajien rekrytointi Uudenkaupungin autotehtaalle jatkuu edelleen.

- Vahvojen markkinaodotusten vuoksi olemme valmistautuneet uuden A-sarjan tuotantoon erittäin huolellisesti. Apunamme ovat kokemukset edellisestä A-sarjasta, ja tavoitteemme on varmistaa nopea tuotannon aloitus sekä korkeat tuotantovolyymit, kertoo Valmet Automotiven valmistuspalvelujen johtaja Pasi Rannus.

- Uudenkaupungin aloittaessa tänään uuden A-sarjan valmistuksen, uutuusmallimme tuotanto laajenee ainutlaatuisen nopeaan tahtiin. Uuden A-sarjan tuotanto on käynnistetty muutaman viikon sisään jo kolmella tehtaalla, kertoo Mercedes-Benzin henkilöautotuotannosta ja alihankintaketjuista vastaava johtaja Markus Schäfer

A-sarjan tuotannonaloitusta on juhlistettu tänään kutsuvierastilaisuudessa Uudenkaupungin autotehtaalla.

Viestintäpäällikkö Mikael Mäki

mikael.maki(at)valmet-automotive.com

www.valmet-automotive.com   Facebook   LinkedIn   Twitter   YouTube

Valmet Automotive tuottaa suunnittelu- ja valmistuspalveluja, avoautojen kattojärjestelmiä sekä konsulttipalveluja. Erikoisalaamme ovat korkean arvoluokan henkilöautot, sähköiset ajoneuvot ja avoautot. Palveluksessamme on 6000 osaajaa Suomessa, Saksassa, Puolassa ja Espanjassa.

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho hallitsee materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä Vehon liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.