Valmet Automotive toimittaa autoja suoraan Veho Groupille 1.4. alkaen

.

Valmet Automotiven Uudessakaupungissa valmistamat ja Suomeen myytävät Mercedes-Benz A-sarjan autot tullaan 1.4.2014 alkaen toimittamaan suoraan Mercedes-Benzin maahantuojalle. Kyseisiä autoja ei jatkossa enää kierrätetä asiakastoimituksiin Saksan kautta.

Autojen toimituksia Suomeen yksinkertaistava järjestely on sovittu Valmet Automotiven, Daimlerin ja Veho Groupin kesken. Samalla Uudessakaupungissa aloitetaan A-sarjan autojen alustan suojaus.

Page Image

Toistaiseksi kaikki Suomessa valmistetut A-sarjalaiset on laivattu Saksaan Bremerhaveniin, jossa autoille tehdään alustasuojaus. Huhtikuun alusta menettely muuttuu Suomen osalta siten, että Valmet Automotive hoitaa Suomeen myytävien autojen suojauksen, ja autot toimitetaan Uudestakaupungista suoraan Veho Groupille.

Valmet Automotive hoitaa valmistamilleen autoille suojauksen myös kaikille muille markkina-alueille, joissa suojaus vaaditaan.

Tiedotuspäällikkö Karin Bäcklund

sähköposti: karin.backlund@veho.fi

Viestintäpäällikkö Mikael Mäki

sähköposti: mikael.maki@valmet-automotive.com

Valmet Automotive tuottaa autoteollisuudelle suunnittelu- ja valmistuspalveluja, avoautojen kattojärjestelmiä sekä niihin liittyviä liiketoimintapalveluja. Erikoisalaamme ovat korkean arvoluokan henkilöautot, avoautot ja sähköiset ajoneuvot. Palveluksessamme on yli 1600 osaajaa Suomessa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa.

www.valmet-automotive.com

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho ja sen päämiehet hallitsevat materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.