• Veho Oy Ab/

Veho Hyötyajoneuvot ja Mercedes-Benz Verkostomessuilla 25.-26.1.2017: Konseptoidut ratkaisut energiateollisuuden haastaviin käyttötarpeisiin

• Verkostomessut Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 25.-26.1.2017
  • Veho Hyötyajoneuvot ja Mercedes-Benz mukana osastolla E402
  • Konseptoidut ratkaisut energiasektorille yhden luukun periaatteella

Veho Hyötyajoneuvot ja Mercedes-Benz ovat mukana sähkö- ja tietoverkkoalan ammattilaisten päätapahtumassa Verkostomessuilla 25.-26.1.2017. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettävät messut ovat avoinna molempina päivinä klo 9-16.

Veho Hyötyajoneuvot esittelee osastollaan konseptoidut ratkaisut energiateollisuuden haastaviin käyttötarpeisiin. ”Ratkaisuissa on kiinnitetty erityistä huomiota sähköasentajien työturvallisuuteen. Varusteluissa on huomioitu käyttäjiltä saatuja palautteita ja tuotteita on kehitetty vuosien aikana merkittävästi. Kaikki PowerLine-konseptituotteet valmistetaan asiakkaalle täysin "avaimet käteen" -periaatteella. Näin asiakkaamme voivat keskittyä autojen suunnittelun sijaan täysin omaan ydinliiketoimintaansa”, Veho Hyötyajoneuvojen myyntipäällikkö Risto Eränen kertoo. PowerLine-konseptituotteiden myynnistä vastaa Veho Hyötyajoneuvojen koko maan laajuinen myyntiverkosto.

Veho Hyötyajoneuvojen ja Mercedes-Benzin messuosastolla ovat esiteltävinä seuraavat PowerLine-konseptituotteet:

Mercedes-Benz Atego Energy 1327AF on energiateollisuudelle kehitetty konseptituote, jonka suunnittelussa on huomioitu runsaasti myös ajoneuvojen käyttäjiä. Autossa on sarjatuotantomainen päällirakenne ja tilava ohjaamo. Lisäksi autossa on korkea maavara, mutta silti markkinoiden matalin ajokorkeus. Moottorina on erittäin vääntävä 6-sylinterinen, 7.7 litrainen Euro 6 -moottori ja vaihteistona Powershift 3 Off-Road-ohjelmalla. Auton kokonaispaino on 13,5 tonnia. Konseptivarustelussa on noin kolmen tonnin nettokantavuus. Maastokuviolliset ykkösrenkaat takaavat etenemisen maastossa, mutta ovat mukavat ajaa myös maanteillä. Autossa on alhaiset käyttökustannukset ja korkea jälleenmyyntiarvo.

Mercedes-Benz Unimog Energy U5023 on energiateollisuuden legendaarinen maastoajoneuvo, jolla on ylivoimaiset ominaisuudet hankaliin olosuhteisiin. Auto on varustettu Hiab XS111 -mallisarjan nosturilla, joka hoitaa raskaammatkin asennustyöt. Unimogin kahluusyvyys on jopa 1,2m (vakiona 0,8m). Auton kokonaispaino on 14,1 tonnia. Täysin uusittu ohjaamo on nyt entistäkin käyttäjäystävällisempi. Autossa on pitkät huoltovälit (1400 käyttötuntia). Vaihteistona on EAS automatisoitu vaihteisto. Renkaiden paineensäätöjärjestelmässä on kolme eri esiasetusta. Työvaihteiston avulla saavutetaan tarvittaessa erittäin alhainen ajonopeus. Warn XL30 -keulavinssi on upotettu keularakenteisiin ja mahdollistaa jopa 13 tonnin vinssaukset.

PowerLine-konseptituotteiden lisäksi osastollamme on Mercedes-Benz Sprinter 519CDI 6x6, joka on erittäin maastokykyinen kaikkein haastavimpiin olosuhteisiin ja käyttötarpeisiin. Autossa on 6-sylinterinen, erittäin vääntävä Euro 6 -moottori ja momentinmuuntimella varustettu automaattivaihteisto. Auto on saatavissa sekä normaalilla että miehistöohjaamolla. Akselivälivaihtoehtoja on kaksi. Auton kokonaispaino on seitsemän tonnia ja kantavuus jopa neljä tonnia. Tasauspyörästöjen lukot ovat kaikki 100% lukittuvia sakarakytkimiä, 2 pitkittäistä ja 2 poikittaista tasauspyörästön lukkoa. Alennusvaihteiston välitys on valittavissa (i=1,14 tai i=2,85). Auton kahluusyvyys on jopa 0,65 m. Sprinter 519CDI on saatavissa myös 4x4 Heavy Duty Off-Road versiona (alusta ja kasten-mallit).

Veho Hyötyajoneuvojen PowerLine-palvelut kattavat myös vahvaa osaamista henkilönostin-tuotteissa. Osastollamme on esillä Mercedes-Benz Sprinter 516CDI, johon on asennettu Versalift VDT-170-F -henkilönostin. Nostimella päästään noin 17 metrin työskentelykorkeuteen. Se soveltuu erityisen hyvin muun muassa katuvalaistuksen sarjavaihtoihin, koska Sprinter on varustettu erityisellä akselilukolla, joka mahdollistaa henkilönostimen käytön ilman tukijalkoja jopa 20 asteen työskentelysektorilla. Urakkaluontoisissa töissä tämä tuo merkittävää kustannustehokkuutta asiakkaillemme.

Messuosastollamme on lisäksi nähtävänä Mercedes-Benz Sprinter 316CDI 4x4 sekä etuvetoinen Mercedes-Benz Vito 109CDI One Modul Systemin kalustoratkaisulla.

Veho Hyötyajoneuvojen ja Mercedes-Benzin osastolla on myös yhteistyökumppanimme Atlok, Cargotec, Modul System, StandBy ja Verhoomo Sorsa.

Tomi Tiittanen, myyntijohtaja, Mercedes-Benz-kuorma-autot, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 0400-972677, tomi.tiittanen@veho.fi

Jani Tolonen, myyntijohtaja, Mercedes-Benz-pakettiautot, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 0400–937733, jani.tolonen@veho.fi

Antti Puolakkainen, myyntijohtaja, Erikoisajoneuvot, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050-5511951, antti.puolakkainen@veho.fi

Nina Uschanov, markkinointi- ja PR-päällikkö, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050 4421 522, nina.uschanov@veho.fi